Monday 3 November 2014

Pelajar SPM score 10A dalam SPM hanya dengan makan minyak!

Minyak Ikan untuk tahap IQ dan kebolehan berfikir

Alhamdulillah, adik saya dapat score 10A dalam peperiksaan SPM dengan mengamalkan pengambilan minyak ikan secara konsisten. Adik saya ni memang genius sejak kecil pun, tak pernah tak dapat hadiah dari sekolah rendah sehingga sekolah menengah. Hairan jugak saya kenapa saya tak se tinggi IQ seperti dirinya..gifted biasanya kan..tak, anda salah kali ni..nak tau rahsianya, bacalah perkongsian saya dulu ye.

minyak ikan untuk kurus

Kenapa minyak ikan?


Minyak ikan kaya dengan sumber asid lemak omega 3 dan asid alfa linolenik. Jangan salah faham ye, sebenarnya badan kita perlu juga lemak yakni diperolehi melalui asid lemak perlu. Asid lemak perlu ni adalah sejenis lemak yang perlu diambil daripada makanan sebab badan manusia tak mampu nak hasilkan sendiri.

Secara mudahnya, pengambilan asid lemak perlu ni akan membantu sistem biologi manusia termasuk dalam sistem imuniti, sistem pencernaan, proses ekspresi gen, proses baik pulih sel, proses tekanan bendalir dan pengawal aturan suhu badan. Asid lemak perlu ni seperti asid lemak omega 3, asid alfa linolenik , asid lemak omega 6, dan asid linoleik.

Asid lemak omega 3 ni lah penting bagi membantu mengelakkan berlakunya penyakit kronik seperti kencing manis, tekanan darah tinggi, kanser,penyakit Alzheimer, sakit buah pinggang, sakit jantung dan lain-lain. Jadi, nampak tak peri pentingnya asid lemak perlu ni untuk membolehkan setiap sel badan berfungsi dengan baik?

Apa kaitan IQ dengan minyak ikan?


Sebenarnya tiada usia khusus yang menetapkan bila patut amalkan pengambilan minyak ikan. Maksudnya, bayi seawal usia didalam perut ibu pun dan boleh mendapat khasiat asid lemak omega 3 hanya melalui pemakanan si ibu. Memang dah ada kajian yang menunjukkan ye kesan positif pengambilan omega 3 semasa mengandung kepada bayi.

Menurut Siti Hajar Mustaffa, Dietition daripada Hospital Islam Azzahra, terdapat kajian yang dijalankan oleh Hellen el.al (2008) yang membandingkan wanita mengandung A yang mengambil 1183mg DHA (serta 803mg EPA) setiap hari bermaksud pada usia kandungan 17 minggu hingga 19 minggu berbanding wanita mengandung B yang cuma mengambil 10ml minyak jagung menunjukkan wanita A melahirkan anak yang mempunyai tahap IQ yang lebih tinggi sehingga berumur 7 tahun berbanding kanak-kanak yang dilahirkan oleh wanita B. Kualiti imuniti dan tidur anak A juga lebih baik.

Itu kajian Hellen la, tapi pemerhatian pengalaman hidup saya pun dah cukup jelas. Pengambilan minyak ikan mula diamalkan sejak adik saya didalam kandungan pun berbanding saya yang mengamalkan pengambilan minyak ikan hanya setelah bersekolah. Jadi, anda juga ibu yang ingin anak yang mempunyai kebolehan berfikir dan memahami yang tinggi kan?

Hubungi saya untuk saya cadangkan pengambilan minyak ikan terbaik didunia. Pilihan terbaik menghasilkan hasil yang terbaik! Jom dapatkan Shaklee Omega Guard bersama saya.

TESTIMONI OMEGA GUARD

KESIHATAN TIADA GALANG GANTI. DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! 

Anda kini boleh membuat pembelian secara online

Omega Guard SHAKLEE MUDAH KURUS
NAK LEBIH JIMAT?
NAK LEBIH DISKAUN?
NAK LEBIH CASH BACK?
-----> JADI AHLI SHAKLEE SEKARANG <-----

Mudah sahaja, klik link-link berikut:
DAFTAR SHAKLEE SECARA PERCUMA 


Jika anda ingin membeli produk Shaklee ataupun memerlukan COD sebarang produk Shaklee di area GOMBAK, SENTUL, SELAYANG, KEPONG, UIA, CHERAS DAN CYBERJAYA..boleh hubungi saya untuk temujanji. Jika anda tinggal di luar kawasan yang membolehkan saya COD, jangan gusar saya boleh pos ke alamat anda. Poslaju ka ada =) Yang penting rebutlah peluang untuk mendapatkan supplemen dan vitamin hebat ini HARINI!!! Konsultasi PERCUMA dan TIPS ISTIMEWA dengan setiap pembelian bersama saya SPECIAL untuk anda!

suplement4us.blogspot.com

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan, HUBUNGI:

 DHIYA HUSSIN
call/sms/whatsapp 012-5572559
email:suplement4us@gmail.com
FanpageYoung & Healthy Family Store
COD :: Gombak, Batu Caves, Sentul, Selayang, Kepong, UIA, Cheras & Cyberjaya



"ANDA SURIRUMAH?PELAJAR?PEKERJA TETAP MAHUPUN SEMENTARA YANG MEMERLUKAN PENDAPATAN SAMPINGAN?GEMAR ONLINE? NAK TAK SAMBIL ONLINE JA DAPAT JANA INCOME MUDAH 4-5-6 ANGKA SEBULAN? TIADA MODAL TAMBAHAN, PENDAFTARAN YANG MUDAH & TIADA AGENDA TERSEMBUNYI. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA AMAT DIPERLUKAN! JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE SEKARANG!"

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *

3 comments: