Monday 25 August 2014

Ambik tahu kiraan waktu subur wanita untuk mudah hamil│ Set Kesuburan Shaklee



Ambik tahu kiraan waktu subur wanita untuk mudah hamil│ Set Kesuburan Shaklee

set kesuburan shaklee
 

Salam ceria semua =) Semoga semuanya sihat2 belaka. Harini quick tips saya nak share bagaimana nak mengenali waktu subur wanita. Kenapa eh nak kena tahu waktu subur ni?Haaa..actually isu ini tak akan jadi penting kalau anda dah beranak 2,3 tapi kalau anda masih belum dikurniakan cahaya mata, mengenali waktu subur anda adalah sangat2 penting.
Sebelum itu, bagaimana nak mengenali waktu subur??Terdapat 3 cara yang boleh anda lakukan untuk anda mengenali waktu subur ni

 

1) Memeriksa suhu badan

Bukan dikala demam saja ye nak check suhu badan ni, sebenarnya melalui bacaan suhu ini dapat membantu wanita memberi petunjuk bila wanita itu mengeluarkan telur. Caranya adalah rekodkan bacaan suhu setiap hari, seboleh-bolehnya setiap pagi sebelum mandi atau memberus gigi. Suhu badan ini kemudiannya dicatatkan dalam carta khas. Pengeluaran telur ini dalam pusingan 28 hari, biasanya berlaku pada hari ke 13 atau 14 selepas mula haid pertama. Jadi, masa inilah jika bersama suami chances untuk hamil adalah cerah =)


2) Mengkaji lendir dari faraj
SET KESUBURAN SHAKLEE

Haa ini pun sangat2 penting dan sila ambil berat ye. Untuk mendapatkan contoh lendir ni, seseorang wanita perlu memasukkan jari ke dalam kemaluan sejurus selepas kencing. Masukkan jari ke dalam lubang faraj sehingga terasa ke pangkal rahim yang keras seperti hidung (PERINGATAN: PASTIKAN KUKU ANDA PENDEK!). Pada waktu subur yang biasanya pada hari ke 13 atau 14 selepas haid, lendir ini akan banyak, cair, jernih dan mudah dijalurkan. Inilah waktu wanita sangat2 subur!


SET KESUBURAN SHAKLEE

3) Melakukan pemeriksaaan ultrasound

SET KESUBURAN SHAKLEE

Dinasihatkan melakukan pemeriksaan ultrasound ini berulang kali. Ini kerana dalam pemeriksaan ultrasound ini, seseorang doktor boleh mengesan bila benih keluar. Tapi kena pastikan betul-betul ye samada doktor tersebut boleh membuat ujian ini dan menggunakan alat ultrasound yang betul. Nak cadangan tempat yang sesuai? Silalah ke Klinik Kesuburan LPPKN =)


KIRAAN WAKTU SUBUR UNTUK HAMIL

SET KESUBURAN SHAKLEE


1) Lebih kurang 14 hari daripada hari pertama period seterusnya atau ketika fasa luteal bermula.** (14 days from the 1st day of your NEXT period - NOT your previous period)


Contohnya: Katalah anda period 28 hari, maka hari subur ialah 28 hari - 14 hari = 14 hari. Jadi, hari ke 14 itu adalah hari subur. Katalah period bulan itu 30 hari, maka 30 hari - 14 hari = hari ke 16 ialah hari subur bukan lagi hari ke 14. Sekiranya periodnya 35 hari maka 35-14 = hari ke 21 adalah waktu suburnya.

Ini adalah kerana fasa luteal pada kiraanya adalah biasanya tepat 14 hari setelah berlakunya ovulasi, sedangkan fasa folicullar boleh berubah2. Jadi waktu subur adalah 14 hari sebelum hari pertama period yang seterusnya. Sekiranya period anda adalah tetap 28 hari, tak jadi masalah untuk mengira waktu subur anda. Sekiranya period anda berubah-ubah, inilah timbulnya masalah mengira waktu subur.


SEMOGA MEMBANTU!

SAYA DOAKAN SELAMAT MENIMANG CAHAYA MATA!"

 
Ingin jadi ahli shaklee dan ingin mengetahui cara untuk mendaftar keahlian Shaklee. Mudah sahaja, klik link-link berikut:

ANDA MENCARI SET KESUBURAN TERBAIK?

JOM ORDER ONLINE DI SINI


harga set kesuburan shaklee

Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 

suplement4us.blogspot.com

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan, HUBUNGI:

 DHIYA HUSSIN
call/sms/whatsapp 012-5572559
email:suplement4us@gmail.com
FanpageYoung & Healthy Family Store
COD :: Gombak, Batu Caves, Sentul, Selayang, Kepong, UIA, Cheras & Cyberjaya



"ANDA GEMAR ONLINE? NAK TAK SAMBIL ONLINE JA DAPAT JANA INCOME MUDAH 4-5-6 ANGKA SEBULAN? ANDA SURIRUMAH?PELAJAR?PEKERJA TETAP MAHUPUN SEMENTARA YANG MEMERLUKAN PENDAPATAN SAMPINGAN? ANDA AMAT DIALU-ALUKAN!!! TIADA MODAL TAMBAHAN, PENDAFTARAN YANG MUDAH & TIADA AGENDA TERSEMBUNYI. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA AMAT DIPERLUKAN! JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE SEKARANG!"

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *


2 comments:

  1. Ramai yang tk jelas ttg waktu subur..sy jgk...tq sharing

    bondaseri.blogspot.com

    ReplyDelete