Thursday 9 October 2014

Kurus dengan aktiviti santai

Bakar kalori hanya dengan bersantai


mudah kurus

Badan langsing, ideal dan kurus dengan aktviti santai je..?haaa..mesti anda suka aktiviti santai yang saya nak kongsikan time lunch ni. Ramai yang mengeluh sebab sukar nak luangkan masa untuk bersenam even 30  minit seminggu dek aktiviti harian yang sangat padat kan. Jadi, cubalah bersenam sambil buat aktiviti-aktiviti santai ni. Info ini saya perolehi dari Majalah Kesihatan No. 1 Malaysia tau. Jadi moh ler kita sama-sama amalkan. =)

Sebelum itu, molek saya ceritakan sikit apa itu kalori. Kalori adalah sejenis unit ntuk mengukur tenaga. Badan manusia memerlukan kalori untuk menjana tenaga tetapi jika diambil atau senang kata dimakan terlalu banyak tetapi tidak dibakar, ia akan bertukar menjadi lemak dan disimpan dalam badan. Pertambahan berat badan terjadi dan sekaligus membahayakan kesihatan. Inilah pentingnya tahu keperluan kalori supaya kita dapat mengawal pertambahan berat badan secara sihat. Jom baca info lanjut mengenai KALORI DAN ANDA DI SINI.

mudah kurus dengan aktiviti santai
Pastikan anda tahu keperluan kalori harian anda
Aktiviti santai dicadangkan yang boleh membakar kalori secara tidak langsung adalah..

Berbasikal
This is my favorite hobby! Berbasikal adalah aktiviti santai yang cukup senang dan menyihatkan. Hanya dengan berbasikal pun, otot peha dan punggung akan menjadi lebih kencang. Apa kata, ubah kebiasaan dari menaiki kereta ke tempat kerja yang berdekatan tu dengan menaiki basikal. Confirm lepas sebulan kurus punyalah!

Berjalan kaki
Rasanya tidak menjadi masalah bagi individu yang sihat untuk berjalan kaki jika jarak yang tempatnya adalah tidak sampai 100 meter pun kan..?ubah tabiat ni agar kesihatan anda lebih baik. Bolehla lepasni park kereta di tempat agak-agak 100 meter dari pintu masuk pejabat ye =)

Kemaslah bilik tidur anda
Walaweh!masuk list jugak ni. Mengemas dan membersihkan bilik tidur adalah alternatif senaman yang sangat efektif!Tak perlu nak ke gimnasium atau pusat kecergasan sebab ianya boleh dipraktikkan hari-hari dirumah ja. Sambil mengemas apa kata putarkan muzik dan menarilah sambil mengemas bilik tidur. Kalori terbakar, bilik tidur anda pun cantik dan kemas.

Pilihlah tangga please!
Ini adalah antara rutin favorite saya tau. Ubahlah kebiasaan daripada menggunakan lif kepada menaiki tangga ni. Ini adalah salah satu latihan kardio paling baik untuk mengencangkan paha dan pinggul anda yang makin mengembang tu. Nak challenge saya tak? Saya naik turun tangga tingkat 15 hari-hari =)

Laluan yang lebih panjang
Haaa..ada masa lebih sikit tu apa kata berjalan dilaluan yang panjang atau jauh sikit sambil berjalan santai. Untuk lebih rileks dan tenang, buat aktiviti ini pada waktu pagi atau petang di taman-taman berdekatan anda.

Ajak kawan bersenam
Luangkan masa dengan bermain bersama kawan-kawan anda. Bermain badminton, berenang, futsal dan sebagainya akan membuatkan anda meluangkan masa yang lebih panjang dan membakar kalori yang banyak berbanding bersenam sendirian.

Pelihara haiwan kesayangan
Si pencita haiwan, tahukah anda setiap kali anda bermain dengan haiwan kesayangan tu, tenaga dan akan dikeluarkan dan membakar kalori dalam jumlah yang banyak. Bermainla disekitar rumah ataupun lebih baik berjalan diluar.

BERITA BAIK!
Anda berminat dan gemarkan gaya hidup aktif dengan bersenam dan menyertai aktiviti kecergasan!Haa...apa kata jom sertai Founder's Night Run 2014 pada 1 November 2014 ini yang dianjurkan oleh MAKNA. Sambil menyertai aktiviti yang dianjurkan, anda secara tidak langsung dapat membantu MAKNA mengumpul dana bagi memenuhi bantuan dari segi kewangan dan rawatan pasakit kanser. Paling menarik, berpeluang juga untuk memenangi pelbagai hadiah lumayan daripada cabutan bertuah. Untung-untung dapat percutian ke Bali ke, TV LCD 42" pun berbaloi-baloi. Jom layari www.maknafoundersrun.org untuk penyertaan anda harini!

Untuk mendapatkan hasil yang lebih efektif dalam usaha anda untuk menguruskan badan, apa kata tambahkan dengan pengambilan suplemen berikut. Ianya sangat membantu untuk membakar lemak degil anda tu,  membantu dan memudahkan proses detoks dan juga membina dan memejalkan otot-otot anda dengan efektif! memang meletops tau set ni haaaa..cubalah dulu. Yang pastinya saya sendiri dah cuba. Memang terbaik!Ye ke..?tak caya..apa kata baca TESTIMONI NI:TESTIMONI SET KURUS CEPAT SHAKLEE

set kurus shaklee

CUBA PICIT DI BAWAH NI APA JADI...?

ESP SHAKLEE MUDAH KURUS

NAK LEBIH JIMAT?
NAK LEBIH DISKAUN?
NAK LEBIH CASH BACK?
-----> JADI AHLI SHAKLEE SEKARANG <-----

Mudah sahaja, klik link-link berikut:
DAFTAR SHAKLEE SECARA PERCUMA


Jika anda ingin membeli produk Shaklee ataupun memerlukan COD sebarang produk Shaklee di area GOMBAK, SENTUL, SELAYANG, KEPONG, UIA, CHERAS DAN CYBERJAYA..boleh hubungi saya untuk temujanji. Jika anda tinggal di luar kawasan yang membolehkan saya COD, jangan gusar saya boleh pos ke alamat anda. Poslaju ka ada =) Yang penting rebutlah peluang untuk mendapatkan supplemen dan vitamin hebat ini HARINI!!! Konsultasi PERCUMA dan TIPS ISTIMEWA dengan setiap pembelian bersama saya SPECIAL untuk anda!

suplement4us.blogspot.com

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan, HUBUNGI:

 DHIYA HUSSIN
call/sms/whatsapp 012-5572559
email:suplement4us@gmail.com
FanpageYoung & Healthy Family Store
COD :: Gombak, Batu Caves, Sentul, Selayang, Kepong, UIA, Cheras & Cyberjaya



"ANDA SURIRUMAH?PELAJAR?PEKERJA TETAP MAHUPUN SEMENTARA YANG MEMERLUKAN PENDAPATAN SAMPINGAN?GEMAR ONLINE? NAK TAK SAMBIL ONLINE JA DAPAT JANA INCOME MUDAH 4-5-6 ANGKA SEBULAN? TIADA MODAL TAMBAHAN, PENDAFTARAN YANG MUDAH & TIADA AGENDA TERSEMBUNYI. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA AMAT DIPERLUKAN! JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE SEKARANG!"

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *




2 comments:

  1. Macam tak caya bersantai boleh loss weight! Mudahnya sebenarnya kalau betul-betul nak kurus :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul-betul kejadian tapi kita yang abaikan hehe

      Delete