Thursday 28 August 2014

JENIS UJIAN UNTUK KENAL PASTI PENYAKIT!

JENIS UJIAN UNTUK KENAL PASTI PENYAKIT!

SET SHAKLEE

Kanser, diabetes, osteoporosis, kencing manis, penyakit jantung..dengar pun dah takut kan? Penyakit-penyakit ini sebenarnya dapat dibantu jika pemeriksaan awal diambil melalui ujian-ujian pemeriksaan. Pada peringkat awal,penyakit adalah lebih mudah untuk dirawat dan kebarangkalian untuk anda kembali pulih adalah tinggi. Namun apakan daya, terdapat segelintir daripada kita mengambil mudah kesihatan diri sendiri yang akhirnya memakan diri. Sebenarnya, jenis ujian-ujian pemeriksaan dilakukan atas beberapa faktor. Antara faktor-faktor yang diambil kira adalah:

Usia *  Sejarah keluarga *Sejarah kesihatan *Faktor-faktor risiko lain

Di kesempatan ini, suka ingin saya kongsikan antara ujian-ujian yang terlibat untuk penyakit-penyakit bahaya ini.

KANSER PAYUDARA

Merupakan antara kanser paling popular di Malaysia merupakan pembunuh nombor 1 dikalangan wanita di Malaysia diikuti oleh kanser kolektoral dan kanser serviks. Tahukah anda bahawa wanita asia termasuk Malaysia berisiko lebih tinggi menghidap barah payudara kerana kandungan tisu payudara mereka lebih tumpat berbanding wanita Barat?Jom baca DI SINI.

vivix shaklee

Oleh itu, semakin awal kanser payudara ini dikesan maka peluang untuk sembuh juga lebih cerah. Kanser yang dikesan pada peringkat awal kurang merebak ke nodus limfa dan organ-organ penting seperti paru-paru dan otak. Jika anda berusia 20tahun hingga 30 tahun,pemeriksaan payudara harus dijadikan pemeriksaan yang anda patut lakukan setiap 1 ke 3 tahun. Lebih kerap jika anda memiliki sebarang faktor risiko.

Pemeriksaan: Mamografi


Mamografi adalah X-ray dos rendah yang boleh mencari benjolan sebelum anda merasainya. Tetapi keputusan normal tidak sepenuhnya mengetepikan kanser. Jika anda berusia 40 tahun, lakukan mamografi setiap tahun. Jika berusia 50 dan 74, lakukan setiap 2 tahun sekali. Sekali lagi, lebih kerap jika anda tergolong dalam berisiko tinggi.





KANSER SERVIKS

Jika anda melakukan pemeriksaan pap smear dengan kerap, kanser serviks amat mudah dicegah. Serviks adalah laluan sempit antara uterus dan vagina. Pap smears mencari sel-sel abnormal dalam serviks yang boleh dibuang sebelum bertukar menjadi kanser. Penyebab utama kanser serviks adalah human papillomavirus (HPV). HPV ini sebenarnya adalah sejenis penyakit kelamin yang menggerunkan dan boleh membawa maut. Jom baca lebih lanjut DI SINI.

Pemeriksaan

vivix shaklee
Ketika anda menjalani pemeriksaan pap smear, doktor akan mencalitkan sedikit sel-sel serviks dan menghantar ke makmal untuk dianalisa. Dicadangkan agar anda melakukan ujian Pap Smear ini setelah berumur 21 tahun dan setiap 2 tahun selepas itu. Jika berumur 30 tahun atau lebih tua, lakukan ujian HPV jadi boleh menunggu lebih lama sedikit antara Pap Smear.

KANSER KULIT

kanser kulitSebenarnya terdapat beberapa jenis kanser kulit ni dan semestinya rawatan awal berkesan untuk ke semua kanser kulit ini. Jenis kanser yang bahaya adalah melanoma yang memberikan kesan pada sel-sel yang menyebabkan kulit berwarna. Mereka yang mewarisi risiko mendapat kanser ini adalah mereka yang sering terdedah dengan matahari berlebihan. Sel basal dan skuamous adalah kanser kulit bukan melanoma yang kerap berlaku.

Pemeriksaan

Cuba perhatikan sebarang perubahan pada kulit termasuk tahi lalat dan jeragat. Beri perhatian pada perubahan bentuk, warna dan saiz. Adalah dinasihatkan agar melakukan pemeriksaan kulit ini dengan pakar dermatologi atau pengamal perubatan profesional ini.

KANSER KOLEKTORAL

vivix shaklee
Kanser pembunuh ini adalah penyebab kedua kematian akibat kanser selepas kanser paru-paru. Kebanyakkan penyebab kanser ini bermula daripada polips (jisim abnormal) yang tumbuh dalam lapisan dalam usus besar. Polips boleh menjadi kanser atau bukan kanser ye. Jika tidak alhamdullilah, tapi jika ya...kanser ini akan merebak ke bahagian tubuh lain. Jadi, segera buang polips ini sebelum menjadi kanser!

Pemeriksaan


Kolonoskopi adalah pemeriksaan yang akan dijalankan untuk mengesan kanser kolektoral. Doktor akan memasukkan tiub kecil fleksibel yang dilengkapi dengan kamera pada kolon. Jika polips ditemui, ia akan dibuang terus ketika itu. Selain itu, sigmoidoskopi iaitu melihat daripada bahagian bawah kolon. Jika anda berisiko tahap sederhana, kebiasaannya pemeriksaan bermula pada umur 50 tahun.

Nak tak dapatkan penyelesain untuk kanser? Jom cuba alternatif daripada Shaklee ni.
vivix shaklee

Jom baca testimoni yang HEBAT disini.
TESTIMONI VIVIX SHAKLEE DISINI.

Jom tambahkan penjimatan nilai wang anda dengan membuat belian 2 botol Vivix untuk melayakkan anda mendapat FREE MEMBERSHIP SHAKLEE dan juga rebat bernilai RM300.

Anda mahu jadi ahli shaklee untuk menikmati semua benefit sebagai ahli dan ingin mengetahui cara daftar shaklee serta mahukan rebat bernilai RM300? Mudah sahaja hanya klik link-link ini:

ANDA INGINKAN VIVIX SHAKLEE SEGERA????

JOM ORDER ONLINE DI  SINI


Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 

suplement4us.blogspot.com

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info,hubungi:

 Dhiya Hussin
call/sms/whatsapp 012-5572559
email:suplement4us@gmail.com
FB: Young & Healthy Family Store
COD :: Gombak, Batu Caves, Sentul, Selayang, Kepong, UIA, Cheras & Cyberjaya



 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *

No comments:

Post a Comment