Thursday 29 May 2014

SET PENYUSUAN SHAKLEE│SET,HARGA, & TESTIMONI

SET PENYUSUAN SHAKLEE│SET,HARGA, & TESTIMONI

alolo comeinya baby tu..

Alhamdulillah..syukur sangat2 sebab dhiya berjaya mencapai hasrat menyusukan anak2 dhiya sehingga lebih 2 tahun..=) Semoga pengorbanan dan setiap titik susu yang masuk dalam tubuh badan anak2 dhiya akan membuahkan hasil yang baik untuk kehidupan anak2 dhiya, inshaAllah..=)

Menyusukan baby sendiri adalah saat yang paling berharga dan dinanti2kan oleh semua ibu. Hakikatnya semua ibu boleh menyusukan anaknya melainkan terdapat masalah2 tertentu. Ramai yang anggap penyusuan bayi berlaku secara semulajadi. Ia sebenarnya perlu dilakukan dengan ilmu yang mencukupi, agar hasrat untuk menjayaka cita-cita penyusuan. Tambahan lagi penyusuan susu ibu dalam islam disarankan sehingga 2 tahun. Kebaikan susu ibu bukan sahaja kepada bayi malahan kepada diri ibu sendiri. Oleh itu, dalam usaha nak merealisasikan hasrat anda itu, ibu2 sebenarnya perlu melaksanakan persiapan awal sejak dari usia kehamilan lagi. Perkara2 seperti teknik penyusuan susu ibu amat2 penting untuk dipelajari.

Mengapa ibu2 perlu menyusukan bayi? Sesungguhnya terlalu banyak kebaikan susu ibu berbanding susu formula yang perlu diambil berat. 


Khasiat susu ibu yang harus tahu
Bakal ibu sekalian, dhiya nak share antara perkara yang dapat membantu anda untuk menjayakan penyusuan bayi anda:


HADIRI KELAS PENYUSUAN

Cubalah hadiri kelas2 penyusuan semasa hamil. Di setiap hospital, tidak kiralah hospital kerajaan atau swasta mesti akan dianjurkan kelas penyusuan ini dan kadangkala ianya PERCUMA =) Apa yang penting, ajak suami tersayang untuk  bersama-sama memahami konsep penyusuan susu ibu. Apabila suami mempunyai kesedaran dan memahami kepentingan penyusuan susu ibu ini, anda tentu mendapat sokongan penuh daripadanya kelak..=)

PEMAKANAN SIHAT

Apabila anda mengamalkan pemakanan sihat semasa hamil, ia sangat membantu pembetukan kalenjar2 susu di dalam tisu2 tubuh. Jadi, penghasilan susu ibu akan lebih  mudah dan pengaliran susu lebih baik sebaik bayi dilahirkan. Ibu2 juga pada masa  yang sama pastikan keperluan kalsium dan protein untuk tubuh  mencukupi ya..=)

PERALATAN PENYUSUAN

Adalah sangat penting peralatan penyusuan sedia dan lengkap agar sesi penyusuan bayi kelak berjalan lancar especially bagi penyusuan susu ibu bekerjaya. 



KEBERSIHAN PUTING

Pastikan bersihkan puting setiap kali mandi. Gunakanlah tuala bersih dan air suam untuk mencucinya tapi jangan sesekali menyapu sabun di bahagian puting terutamanya di trimister terakhir kerana kolostrum sudah mula terhasil. Jika tidak dibersihkan dengan betul, dikhuatiri tersumbat. Anda juga boleh menarik dan mengurut puting perlahan-lahan ataupun menyikat kedua-dua belah payudara menggunakan sikat secara perlahan-lahan.

KENALI PAYU DARA

Please kenali payudara anda sendiri. Penting sebab ini dapat membantu anda mengetahui jenis puting samada tenggelam atau normal. Boleh check semasa mandi, tekan payu dara dengan tapak tangan selama 2 minit dan lepas. Jika puting kembali seperti biasa, bermakna payud dara anda normal dan tidak jika sebaliknya. Jika anda telah menunggu selepas 1 minit dan tiada perubahan, anda harus bersedia dengan segala kemungkinan yang ada.

NIAT

Pasang niat dan hendaklah mulakan azam untuk  menyusukan anak yang bakal lahir sejak mula disahkan hamil. Jangan lupa suburkan azam itu dengan motivasi berterusan melalui pembacaan, perkongsian
pengalaman dan sebagainya. Dhiya dulu alhamdulillah, memang dah tanamkan azam untuk menyusukan anak dhiya sekurang2nya 2 tahun. Memang betul, dipermudahkanNya. Bukan saja 2 tahun, sampai dekat 4 tahun baru dapat berhentikan anak dhiya, adam.

BERDOA

Jangan lupa banyakkan doa agar dipermudahkan proses perjalanan penyusuan anak ye. Dia suka mendengar doa hamba-Nya. Selalu dekatkan diri dengan Allah ye!

TIPS PEMAKANAN SUNNAH


Amalkan pengambilan makanan ini semasa hamil setiap hari. Amalan ini diharap dapat membantu anda mempersiapkan tubuh agar dapat menyusukan bayi setelah lahir kelak dengan jayanya!
11 biji kurma7 biji kismisMadu


Nak dapatkan juga suplement tambahan yang berbaloi2 dengan harganya? berikut mungkin boleh anda pertimbangkan sebagai suplement tambahan untuk menambah susu ibu ni. Jadi, khas untuk ibu2 semua, review khas Set Menyusu Shaklee bagi membantu menambah susu badan dikongsikan..=)

Sebelum itu, biar saya terangkan dulu antara Set Menyusu Shaklee yang menjadi pilihan hati ibu-ibu moden masa kini.... =)


1. SET MENYUSU PREMIUM SHAKLEE

SET MENYUSU PREMIUM SHAKLEE

  • sesuai untuk ibu-ibu yang inginkan khasiat lengkap bagi menyokong penyusuan bayi anda
  • badan ibu bertenaga sepanjang hari
  • membantu menurunkan berat badan ibu menyusu


2. SET MENYUSU OPTIMUM SHAKLEE

SET MENYUSU OPTIMUM SHAKLEE

  • sesuai bagi ibu-ibu yang ingin menyokong penyusuan secara lengkap.
  • membantu memberi badan yang lebih bertenaga buat ibu


3. SET MENYUSU BASIC SHAKLEE

SET MENYUSU BASIC SHAKLEE

  • set ini sesuai untuk menyokong penyusuan secara minima
  • sesuai untuk ibu-ibu yang mempunyai budget rendah


Boleh lihat disini untuk KHASIAT LENGKAP SET MENYUSU SHAKLEE.  Ibu2, ANDA BOLEH KEMBALI LANGSING DENGAN PENGAMBILAN SET MENYUSU SHAKLEE!

Untuk sebarang pertanyaan produk, pembelian produk  atau pendaftaran sebagai ahli Shaklee, hubungi:
Dhiya Hussin 012-55725599..call/sms/whatsapp atau email suplement4us@gmail.com



"SHARING  IS CARING"

Truly, 
Dhiya Hussin(SID:1076601)
sms/whatsapp : 012-5572559
email: suplement4us@gmail.com
FB fanpage : Young & Healthy Family Store

"ANDA SEDANG MENCARI INCOME LEBIH?TAK MEMPUNYAI INCOME YANG TETAP? SURI RUMAH SEPENUH MASA? NAK TAK HANYA DI RUMAH BOLEH DAPAT GAJI MACAM CEO? JOM SERTAI KELUARGA PENGEDAR SHAKLEE..IMPIAN ANDA AKAN MENJADI KENYATAAN!"

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *

No comments:

Post a Comment