Saturday 30 August 2014

Blog Medium Terbaik Menjadi Jutawan Online Shaklee

Blog Medium Terbaik Menjadi Jutawan Online Shaklee



Salam hujung minggu semua =) Apa aktiviti hujung minggu ni? Besok kita akan menyambut hari kemerdekaan yang ke 57. Apa erti kemerdekaan bagi anda? Ada yang kata  merdeka bila dah settle bayar hutang, merdeka bila dah tak makan gaji dan ada jugak yang merdeka bila dah kahwin =) Macam-macam erti kemerdekaan ini, tapi apa-apun erti kemerdekaan negara yang sepatutnya haruslah kita fahami dan selami baik-baik ye.

Celoteh panjang harini actually saya nak share dengan semua orang bagaimana blog dapat menjana income bersama jutawan online yang lain terutamanya jika anda ingin menjadi jutawan Shaklee melalui online.

Kenapa saya pilih Shaklee sebagai business online saya?

Kenapa anda perlu join saya?


Orang kata cakap memang senang, ada bukti ke senang-senang jadi jutawan? Jadi harini jom saya titipkan kisah seorang jutawan Shaklee yang saya kagumi dan juga pelopor group yang saya sertai kini, Puan Shareeza [Cery] (mintak izin ye nanny, I sangat2 kagumi nanny)

Seorang yang bersifat pemalu, namun terselit aura kegigihan dan kekuatan yang amat mengujakan saya! Tidak berjaya dengan sekelip mata, beliau mencipta kejayaan yang hebat menerusi jenama Shaklee bermula dengan merangkak, bertatih dan kini beliau mampu berlari pun. Tidak berniat untuk menujuk-nunjuk ye, hasil usaha beliau mengharungi kisah onak dan duri kini beliau mampu tersenyum puas dan bangga kerana mampu menjana pendapatan melebihi 7 angka sebulan! Wow! Yang bestnya, beliau hanya berbisness melalui online sahaja iaitu menerusi medium blog! Tapi jangan anggap boleh sekelip mata juga nak berjaya. Beliau juga terpaksa bersengkang mata berjam-jam lamanya dalam sehari untuk blog saja dan off course la no television at all apatah lagi tidur yang tidak berapa nak cukup. Apa yang lebih mengagumkan saya, beliau masih bekerja sebagai seorang Jurutera Petronas sewaktu mula memulakan bisness Shaklee ini secara serius. Memang saya salute lah! Menjalankan bisnes online ini menuntut kesabaran yang sangat tinggi. Ya la blog masih belum dikenali, kena la rajin2kan diri memperkenalkan blog dengan singgah di blog orang lain. Tips beliau adalah singgah di 10 blog untuk memperkenalkan diri dan seterusnya ajak mereka berkunjung ke blognya. Inilah cara beliau agar blognya dikenali.- Master Cery
credit to: Majalah Harmoni

Berminat nak sertai tetapi modal mesti ribu-riban kan? Mungkin ramai yang beranggapan bisnes ini memerlukan modal yang besar. Apa yang ingin saya katakan di sini, modal yang tinggi tidak diperlukan hanya berbekalkan RM65 cukup untuk pendaftaran. Modal yang BESAR diperlukan sebenarnya adalah modal diri sendiri.

Tapi, kena ingat ye..untuk jadi jutawan dalam apa jua perniagaan yang dilakukan, kena perbetulkan niat kita dulu. Nak buat bisnes separuh masa or full time? Sanggup tak untuk korbankan masa, tenaga dan sabar segala-galanya? Kerana semua ini ada harganya. Apa yang penting mesti ada niat dan sasaran yang jelas, sanggup kerja keras dan sabar. Semuanya adalah tidak mustahil, biarpun bermula dengan kecil tetapi percayalah, pasti akan berakhir dengan kejayaan yang besar. Semua ada peluang yang sama cuma bergantung kepada diri sendiri bagaimana merebutnya!

Come join me! I am gladly wanna share my knowledge with all of you..InsyaAllah..hanya melalui alam maya..tak payah nak attend class, attend meeting sampai lewat malam bagai..latihan di alam realiti boleh diatur =)


Support group yang penuh dengan caj-caj positif, ukhuwah yang kuat, penuh dgn rahsia2 dan strategi yang berjaya akan bersama anda apabila bersama group saya..Pilihan di tangan anda. Ianya adalah impian anda kerana berjaya atau gagal rely on you bukan diri ini. Saya hanyalah ingin berkongsi rahsia, tips, ajarkan strategi, the power of giving, the power of doa and dreams. Apa yang penting, have faith in Allah, in yourselves and Shaklee's product. Amin.


Wallahualam.

Berminat ke? Ini contact saya.


Pn. Dhiya Hussin

Shaklee Independent Distributor (ID:1076601)

012-5572559/ suplement4us@gmail.com

No comments:

Post a Comment