Tuesday 7 October 2014

DTX Complex Membantu Kepentingan Organ Hati Manusia

DTX Complex Membantu Kepentingan Organ Hati Manusia

hati rosak
 Assalamualaikum..salam sayang semua..=) dah masuk September 2014..wah..tinggal 3 bulan lagi nak meninggalkan tahun yang penuh kisah suka duka..yang pastinya membuatkan diri ini lebih dewasa..ceewahhh...dah2..harini terdetik kisah lama plak..teringat diri hampir2 disahkan penyakit yang sikit lagi tahap kronik..disyaki menghidapi Hepatitis C..masa tu umur baru 10 tahun..ya darjah 4..ada simptom hepatitis x?off course ada..ingat lagi, kawan tanya awat hang letak kunyit banyak sangat ni??ya la..1 muka, mata, tangan jadi kuning..seyes???betul sayang..dahtu mcamana?haa..kena tahan wad la 2 minggu..n off course my mak late mum (al-fatihah) paling risauuu..alhamdulillah, setelah bertungkus lumus dalam 2 minggu tu, dan berkat doa mak, saya kembali pulih sehinga ke harini tapi dengan nasihat berbakul2 dari doktor la..hindari itu dan hindari ini espcially bab penjagaan hati ini kerana penyakit hepatitis ni berpunca dari hati..jeng jeng jeng..

Jadi harini, atas kesedaran untuk mengingatkan diri ni dan orang lain agar menjaga hati ini daripada dijangkiti hepatitis saya nak kongsikan supplemen yang saya amalkan..tak sanggup den nak ambil darah hari2..
DTX Complex inilah harus saya amalkan demi hati ini =)
Ini dia DTX Complex..Kenapa DTX Complex? dan kenapa mesti DTX Complex Shaklee? Pertama sekali sebab ianya adalah semulajadi..jangan nak beratkan hati dengan vitamin sintetik lagi. Dah buat sedikit kajian, DTX Complex ni diekstrak dari biji benih pokok susu tisel yang berupaya menyokong badan untuk menghasilkan protein bagi  membantu menjana semula sel-sel hati. Mengandungi bahan esktrak sangat penting bagi biji benih pokok tisel yang menhasilkan 80% silymarin. Nak tahu detail mengenaik DTX Complex?KLIK DI SINI..tak larat nk cerita detail kat sini hehe..

 

Kelebihan DTX Complex Shaklee

First of all, DTX Complex Shaklee ni awal2 lagi telah dipatenkan ye. So, hak milik Shaklee je =) Mengandungi 6 formulasi penting iaitu:

Ekstrak Biji Benih Pokok Susu Tisel (Milk Thistle Seed)

Proses ekstrak dari biji benih ini mendapatkan 80% silymarin yang kaya dengan antioksida. Inilah membantu melindungi hati daripada toksin, termasuklah dadah, racun dan bahan kimia. Ramuan penting untuk merawat masalah hati seperti hepatitis dan sirosis serta mengurangkan kerosakan hati akibat lebihan alkohol. Baik juga membantu mereka yang mempunyai masalah batu karang dan masalah kulit seperti psoriasis da eczema.

Dandelion

Sangat berguna ketika berlaku kebengkakan hati (hepatitis) dan jaundis. Membantu penghadaman dengan merangsang pengaliran hempedu dari hati dan pundi hempedu dan mencegah batu karang. Membantu merawat endometriosis juga bertindak sebagai julap lembut untuk  mereka yang bermasalah sembelit. Ramuan ini juga membantu meningkatkan keupayaan tubuh menyerap zat besi sekaligus melawan anemia. Melawan tumor dan kanser
Merendahkan paras gula dalam darah
Baik untuk mereka yang bermasalah kembung dan lebih air

Rishi mushrooms (Ling Zhi)

Sangat popular di kalangan orang Cina, ianya membantu membina imun dengan mencegah atau merawat kanser. 
Mengurangkan masalah brongkitis, sinusitis
Merawat sindrom keletihan yang kronik
Membantu mencegah penyakit jantung

 

Articok (Artuchoke)

Membina semula sel-sel hati
Merangsang pengaliran hempedu

Kunyit (Turmeric)

Mengandungi curcumin iaitu bahan anti-oksida
Meningkatkan kesan anti-keradangan
Membantu mengurangkan kesakitan 
Mempunyai kesan anti-viral terhadap HIV


Schizandra

Ekstrak biji benih dari Schizandra juga mengandungi anti-oksida
Merangsang sintesis protein
Meningkatkan jumlah enzim dalam hati untuk tujuan detoksifikasi dan perlahankan pembetukan toksin


Benarlah kata pujangga..hati jagalah diri..binasa diri kerana hati..sekian..wallahuallam

Anda nak cuba DTX Complex Shaklee ni?
Boleh klik gambar di bawah ni untuk pembelian terus menggunakan kredit/debit kad anda =)

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=2f254e66097fd653a5ca4cfdb33be358


Anda mahu jadi ahli shaklee untuk menikmati semua benefit sebagai ahli dan ingin mengetahui cara daftar shaklee serta mahukan rebat bernilai RM300? Mudah sahaja hanya klik link-link ini:

Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 

suplement4us.blogspot.com

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info,hubungi:

 Dhiya Hussin
call/sms/whatsapp 012-5572559
email:suplement4us@gmail.com
FB: Young & Healthy Family Store
COD :: Gombak, Batu Caves, Sentul, Selayang, Kepong, UIA, Cheras & Cyberjaya

"MENCARI PENDAPATAN SAMPINGAN MELALUI ONLINE? HANYA MELALUI BLOG JUGA MAMPU MENCIPTA KEJAYAAN SEBAGAI JUTAWAN! JOM SERTAI GROUP SAYA DENGAN MENDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE. ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF KAMI"


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *


6 comments: