Saturday 4 October 2014

Energizing Soy Protein(ESP) Non-GMO│Apa maksud GMO dan Non-GMO?│PENGEDAR SHAKLEE GOMBAK



Energizing Soy Protein(ESP) Non-GMO│Apa maksud GMO dan Non-GMO?│PENGEDAR SHAKLEE GOMBAK


esp shaklee non-gmo

ESP Shaklee Non-GMO!!!Saya ni memang hantu soya sejak dari kecil hingga sekarang. Mengandungkan anak saya yang pertama, soya adalah minuman wajib sehinggalah saat melahirkan. Secara jujurnya, saya tak pernah ambik tahu pun apakah ciri-ciri soya ni. Yang saya tahu soya baik untuk kulit yang cantik, otak yang cerdas dan juga untuk dapat bayi yang putih gebu. Bila saya mula ambik tahu tentang soya ni? Saya mula mengetahui cirri-ciri soya ni bila saya mengambil ESP sebagai suplemen tambahan kerana  yang menyusu dan penat bekerja. Baru la saya tau rupa-rupanya, soya ni ada 2 jenis..samada ianya GMO atau Non-GMO.

Jadi, harini saya nak kongsikan apakah itu Non-GMO dan GMO ni sebenarnya. 


NON-GMO

soya bahaya

Non-GMO atau Non Genetically Modified Organism ialah bahan yang TIDAK DIUBAH SECARA GENETIK atau senang kita faham BAHAN MAKANAN YANG TIDAK DICAMPUR BAHAN KIMIA YANG BOLEH MEMUDARATKAN KESIHATAN. Samala juga pemilihan ubat dan vitamin. Adakah anda tahu apakah itu vitamin sintetik dan vitamin semulajadi? INFO LANJUT KLIK DI SINI: PERBEZAAN VITAMINSINTETIK DAN VITAMIN SEMULAJADI.

Ambik tahu mulai harini, contoh bahan kimia adalah seperti bahan kimia. Kita semua tahu makanan yang mempunyai MSG dan pewarna tiruan tidak bagus untuk kesihatan. Begitulah juga soya ni. Bila kita ingin membeli soya yang dikotakkan, ambil tahu bahan-bahan atau ingredientnya dan juga cara pemprosesannya. Jika soya yang digunakan adalah dari sumber kacang soya yang tidak organic (bermaksud menggunakan baja kimia,pestisid dan lain-lain semasa pertumbuhan dan pemprosesan) ianya sebenarnya mengandungi khasiat yang rendah TETAPI tinggi NITRAT. Kandungan NITRAT yang tinggi inilah yang sebenarnya yang dikatakan memudaratkan mereka yang minum soya ni kerana kandungan NITRAT yang tinggi boleh menyebabkan KANSER!Kebiasaanya minuman soya sebegini lebih mudah dihasilkan dan off course lah lebih murah.

GMO


esp shaklee terbaik non-gmo

GMO atau Genetically Modified Organism bermaksud tumbuh-tumbuhan (atau binatang) yang dihasilkan melalui teknik bioteknologi penggabungan gen (dikenali juga sebagai Genetic Engineering). Apakah maksudnya..?Merupakan proses pengambilan gen daripada satu spesis yang lain dengan tujuan untuk hasilkan sesuatu yang kita kehendaki dengan ciri-ciri yang diinginkan.

Dalam proses Genetic Engineering, jurutera genetik sebenarnya telah menemui kesan-kesan sampingan tumbuhan yang berciri GMO ini. Apakah kesan-kesan sampingan tersebut?


  1. Tumbuhan berciri GMO menghasilkan toksin
  2. Memberi tindak balas dengan cuaca secara berbeza
  3. Mengandungi sama ada terlalu banyak atau terlalu sikit nutrient
  4. Menyebabkan punca penyakit atau rosak dan akhirnya mati

Tahu tak, kajian terhadap pemberian makanan GMO ini terhadap haiwan yang mengambil makanan berciri GMO ni akan mengalami…


  1. Ketumbuhan sel yang berpotensi pra-kanser
  2. Kerosakan sistem imunisasi
  3. Kebarangkalian mempengaruhi hati, otak dan testikal yang lebih kecil
  4. Hati melalui proses kemerosotan separa ataupun kepadatan meningkat
  5. Mempunyai bentuk sel nucleus yang ganjil
  6. Kehamilan palsu dan kadar kematian yang tinggi


TETAPI ENEGIZING SOY PROTEIN, ESP SHAKLEE..



esp shaklee ada kesan sampingan
ESP Shaklee terang-terang papar Non-GMO..jadi no doubtla kan..

Bersumberkan kacang soya Non-GMO. Jadi, jika anda penggemar soya pastikan ESP Shaklee adalah pilihan soya anda. ESP selamat dan sesuai diambil dalam diet seharian, ibu hamil, ibu menyusu dan jika anda berkeinginan menurunkan berat badan especially selepas raya ni. NAK TAU DETAIL TENTANG ESPSHAKLEE: KLIK DI SINI

HARGA ESP SOY PROTEIN MAHAL!
Mana pilihan anda, MURAH tetapi berisiko kepada kesihatan ataupun MAHAL tetapi terbukti selamat dan berkesan? Tepuk dada tanyalah hati =)

KESIHATAN TIADA GALANG GANTI. DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI SAYA

 DHIYA HUSSIN
call/sms/whatsapp 012-5572559
email:suplement4us@gmail.com
FanpageYoung & Healthy Family Store
COD :: Gombak, Batu Caves, Sentul, Selayang, Kepong, UIA, Cheras & Cyberjaya

Jika anda ingin membeli produk Shaklee ataupun memerlukan COD sebarang produk Shaklee di area GOMBAK, SENTUL, SELAYANG, KEPONG, UIA, CHERAS DAN CYBERJAYA..boleh hubungi saya untuk temujanji. Jika anda tinggal di luar kawasan yang membolehkan saya COD, jangan gusar saya boleh pos ke alamat anda. Poslaju kan ada =) Yang penting rebutlah peluang untuk mendapatkan supplemen dan vitamin hebat ini HARINI!!!

 

Konsultasi PERCUMA dan TIPS ISTIMEWA dengan setiap pembelian bersama saya SPECIAL untuk anda!

 JANGAN KLIK GAMBAR DI BAWAH!!!!


TESTIMONI SHAKLEE


NAK LEBIH JIMAT?
NAK LEBIH DISKAUN?
NAK LEBIH CASH BACK?
-----> JADI AHLI SHAKLEE SEKARANG <-----

Mudah sahaja, klik link-link berikut:

"ANDA SURIRUMAH?PELAJAR?PEKERJA TETAP MAHUPUN SEMENTARA YANG MEMERLUKAN PENDAPATAN SAMPINGAN?GEMAR ONLINE? NAK TAK SAMBIL ONLINE JA DAPAT JANA INCOME MUDAH 4-5-6 ANGKA SEBULAN? TIADA MODAL TAMBAHAN, PENDAFTARAN YANG MUDAH & TIADA AGENDA TERSEMBUNYI. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA AMAT DIPERLUKAN! JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE SEKARANG!"

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *



3 comments:

  1. bila tau beza antara GMO dan NonGMO ni baru orang paham kenapa perlu kiita amik soya non gmo kan.. ibarat ayam cucuk dengan ayam tak cucuk....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sangat, especially yang hantu soya macam saya ni. Beringat sebelum terlambat.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete