Friday 3 October 2014

Bermulalah fenomena kembali berat naik│Nak kurus cepat selepas raya



Bermulalah fenomena kembali berat naik│Nak kurus cepat selepas raya


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
mudah kurus

Alhamdulillah..selamat berbuka puasa sunat arafah harini..inshaAllah diteruskan pula puasa sunat arafah besok pulak..inshaAllah ahad nanti kita bakal meraikan kemenangan lagi sekali..bukan berpuasa sahaja dikira mencapai kemenangan tetapi meraikan kemenangan kita untuk menunaikan ibadah korban. Tahu tak bahawa adalah setiap ketua keluarga maksudnya ayah ataupun suami mesti menjalankan ibadah korban bagi mewakili keluarganya? Tapi masih dengan syarat mempunyai bajet yang lebih untuk menjalankan ibadah korban ni la. Si isteri jika suami telah menjalankan ibadah korban ni tidak perlulah untuk menjalankan ibadah korban lagi melainkan mempunyai rezeki yang lebih. Apa-pun Islam tidak memaksa umatnya jika tidak berkemampuan.

Sebenarnya saya nak kongsikan pengalaman saya menyambut hari raya ni. Tidak kiralah raya puasa mahupun raya haji, perkara yang susah saya nak kawal ialah nafsu makan. Ya la, harinilah merasa makanan special air tangan ibu bapa tercinta memang sukar nak tolak. Sudah pasti akan berhadapan dengan godaan makanan yang tinggi lemak dan kalorinya. Tetapi ingat ye, meraikan kemenangan ini bukanlah bermakna harus mengorbankan tabiat makan yang sihat. Kawal kalori anda dengan pembantu anda seperti Phytocol-St ni.

Petua mudah kurus paling mudah adalah dengan memilih makanan yang sihat dan kurang kalori. Jom saya kongsikan tips diet yang dapat membantu anda di pagi raya nanti =) Saya faham, hari raya adalah hari untuk bergembira bersama keluarga serta sahabat, sudah pasti tips cepat kurus ini sukar untuk diikuti apatah lagi menahan nafsu makan pada hari raya, apapun cubalah sebaik yang mungkin agar kesihatan diri kita terjamin. Ingat badan kita nak pakai lama ni!

  1. Mulakan dengan sarapan yang sihat, bermakna mulakan dengan makan sayur dan buah serta protein seperti telur dan kacang yang akan mengurangkan nafsu makan yang banyak pada tenghari dan petang. Anda juga boleh mencuba ESP Shaklee jika rasa sukar untuk mengawal diri agar keperluan protein tersebut dipenuhi.
  2. Lemang, ketupat, rendang off course lah sangat2 menarik perhatian especially jika dihidangkan di pagi raya. Tetapkan makanan awal yang tinggi dalam kalori dan rendah serat terlebih dahulu sepereti oat. Diikuti dengan lemang, ketupat, rendang dan lain-lain. Conform sikit ja anda jamah sebab dah rasa full.
  3. Sediakan makanan ringan yang sihat seperti kulit kacang badam, dan buah-buah segar. Amalkan makanan ringan yang sihat 3x sehari akan membantu menjaga gula dalam darah agar menjadi stabil.
  4. Petua isikan makanan ni pasti menarik buat anda: Pastikan isi pinggan dengan makanan yang sihat dan kemudian baru diikuti dengan makan lain. Contoh, anda memilih sayur-sayuran atau kacang yang pertama, ketupat lemang dan rendang kemudiannya. Ini penting agar anda mempunyai banyak makanan yang sihat sebelum mengambil makanana yang berkalori tinggi.

SELAMAT BERJAYA!! Dikesempatan ini ingin saya ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA, MAAF ZAHIR BATIN=)

Anda memang bermasalah untuk turunkan berat badan..pelbagai produk kuruskan badan telah anda cuba..?dah cuba Set Kurus Cepat Shaklee? memang meletops tau set ni haaaa..cubalah dulu. Yang pastiknya saya sendiri dah cuba. Memang terbaik!Ye ke..?tak caya takpa..apa kata baca TESTIMONI NI:TESTIMONI SET KURUS CEPAT SHAKLEE

set kurus shaklee

CUBA PICIT DI BAWAH NI APA JADI...?

ESP SHAKLEE MUDAH KURUS

NAK LEBIH JIMAT?
NAK LEBIH DISKAUN?
NAK LEBIH CASH BACK?
-----> JADI AHLI SHAKLEE SEKARANG <-----

Mudah sahaja, klik link-link berikut:

suplement4us.blogspot.com

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan, HUBUNGI:

 DHIYA HUSSIN
call/sms/whatsapp 012-5572559
email:suplement4us@gmail.com
FanpageYoung & Healthy Family Store
COD :: Gombak, Batu Caves, Sentul, Selayang, Kepong, UIA, Cheras & Cyberjaya



"ANDA SURIRUMAH?PELAJAR?PEKERJA TETAP MAHUPUN SEMENTARA YANG MEMERLUKAN PENDAPATAN SAMPINGAN?GEMAR ONLINE? NAK TAK SAMBIL ONLINE JA DAPAT JANA INCOME MUDAH 4-5-6 ANGKA SEBULAN? TIADA MODAL TAMBAHAN, PENDAFTARAN YANG MUDAH & TIADA AGENDA TERSEMBUNYI. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA AMAT DIPERLUKAN! JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE SEKARANG!"

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *


No comments:

Post a Comment