Wednesday 10 September 2014

Ketam habis dijual untuk rawat demam denggi?

Ketam habis dijual untuk rawat demam denggi?

sup ketam rawat denggi
As salam semua..sihat ke pembaca blog saya harini? saya doakan anda semua sihat semua ya..harini anak saya kurang sihat, demam..takla demam denggi..alhamdulillah..demam biasa ja..cuma saya teringat 2,3 hari lepas dalam radio yang mengatakan statistik denggi semakin meningkat sekarang ni..uiskkk...takut jugak tu..bukan apa..kawasan rumah saya ni black area jugak ni..jadi harini ingat nak buat entry pasal sup ketam merawat demam denggi lah!Nenek saya cakap, beringat sebelum kena..jom kita sama-sama belajar resepi sup ketam harini =)

Resepi Sup Ketam Special


Bahan bahan:
3 ekor ketam - potong 4
i biji ubi kentang - potong dadu
Garam
Minyak jagung

Bahan tumbuk:
4 ulas bawang merah
2 ulas bawang putih
Sedikit halia
15 biji lada putih

Bahan tabur:
Daun sup
Bawang goreng


Cara cara:
1) Tumbuk kasar semua bahan tumbuk. Panaskan sedikit minyak jagung. Tumis bahan tumbuk sehingga garing. 

2) Masukkan air dan ubi kentang. Setelah ubi agak empuk, masukkan ketam. Renih dengan api perlahan supaya isi ketam mesra dengan kuah.
3) Akhir sekali, masukkan garam dan serbuk perasa. Sebelum dihidang, taburkan daun sup dan bawang goreng.

SIAP UNTUK DIHIDANG! tadaaaaa


SUP KETAM RAWAT DEMAM DENGGI
Soo yummy..sekali sekali hidangkan sup ketam pun boleh bertambah nasi ni =)
Mesti anda semua terfikir apa relevannya sup ketam ni dapat membantu merawat demam denggi kan? Ketam boleh bunuh nyamuk bunyinya hehehe..Saya pun buat kajian sikit pasal hal ni..jeng jeng jeng..rupa-rupanya ketam mengandungi sejenis protein yang mampu membina semula platelet darah yang hilang yang disebabkan oleh virus denggi. Serangan virus denggi ni akan menyebabkan bilangan platelet dalam darah menurun yang seterusnya penyebab kegagalan organ badan kita untuk berfungsi. Platelet amat diperlukan untuk membekukan darah. Kebiasaanya, pesakit demam denggi akan mengalami sindrom penurunan platelet yang amat ketara dalam tempoh beberapa hari selepas dijangkiti virus denggi ni. Bagi kes denggi berdarah pula, platelet mungkin akan turun ke tahap minumum yang akan akhirnya membawa maut!nauzubillah!

set denggi shaklee
Bacaan normal bagi manusia normal
Oleh itu, kebiasaanya bila dengar ja orang demam denggi mesti pakat suruh buat sup ketam kan..inilah sebab dia..pengambilan sup ketam akan menyebabkan platelet pesakit naik mendadak dan sekaligus bantu menyembuhkan dengan sangat cepat. Keberkesanan rawatan menggunakan ketam sebagai terapi oral (dimasak sebagai sup semata-mata) sooo amazing sebab pesakit demam denggi yang meminum dan memakan (isi dan kuahnya) satu mangkuk besar sup ketam (500ml hingga 1 liter) akan mengalami peningkatan kadar platelet yang mendadak dalam masa relatif singkat, iaitu cuma antara 5 hingga 8 jam sahaja dan pesakit akan pulih 99.9 % dalam tempoh tersebut, insyaAllah. Untuk hasil yang lebih  baik, adalah disarankan untuk menggunakan ketam nipah yang cengkerangnya berwarna kehitaman dan oren di bahagian bawah perutnya. Tapi tidakla bermakna ketam-ketam lain tak boleh, sedih plak ketam-ketam lain rasa tidak berguna pulak..boleh ye asalkan ketam yang boleh dimakan dan berkhasiat untuk tujuan ini. 

So, bolehlah pembaca blog saya ni cuba masakkan sup ketam nie. Jangan nak tunggu kene penyakit denggi nie dulu baru boleh nak test. Kang tunggang langgang nak masak ketam tu hehe..Sumber protein banyak ooo..kurus cepat opsss..=)

Tapi jika anda mahu mencuba alternatif lain untuk merawat denggi ni, saya ada cadangan pengambilan supplemen yang paling berkesan, semulajadi dan selamat untuk anda!!!!Ya la, kita kena usaha sebaik mungkin untuk  merawat pesakit demam denggi ni kerana once dah kena boleh bawak maut ni. Jadi, apa yang saya nak cadangkan untuk anda tu? Haa ni dia..

set denggi shaklee
Bagaimana Nutriferon, Vivix dan Performance Drink ini berfungsi?

Nutriferon adalah immune booster yang mambantu menaikkan semula imuniti badan yang semakin kurang melawan virus. 


Vivix pula adalah tonik anti-penuaan semulajadi yang bertindak sehingga ke tahap selular DNA. Bila kita sakit, banyak DNA kita rosak tau. Vivix ni memulihkan DNA sebab tu boleh kata semua penyakit sesuai ambil Vivix kecuali mati. 



Performance pula berfungsi untuk mengekalkan bendalir dalam badan supaya tak terhidrat dan mengekalkan suhu normal. Kalau biasa dengar denggi kena minum 100 plus..Performance ni 10 kali ganda lebih baik dari 100 plus..

Berikut adalah testimoni mereka yang telah mencuba Set Denggi Shaklee ini bagi merawat demam denggi.
* Testimoni 1
SET DENGGI SHAKLEE

*Testimoni 2
SET DENGGI SHAKLEE
* Testimoni 3
SET DENGGI SHAKLEE
* Testimoni 4
SET DENGGI SHAKLEE


JOM IKHTIAR SEBELUM TERLAMBAT! HUBUNGI SAYA, UNTUK COD DI KAWASAN LEMBAH KLANG BESERTA KONSULTASI PENGAMBILAN SET DENGGI SECARA PERCUMA!!!

NAK DAPATKAN SET DENGGI SECARA ONLINE????

JOM KLIK DI  SINI

KESAN SAMPINGAN SHAKLEE

NAK LEBIH JIMAT?
NAK LEBIH DISKAUN?
NAK LEBIH CASH BACK?
-----> JADI AHLI SHAKLEE SEKARANG <-----

Mudah sahaja, klik link-link berikut:

"SHARING  IS CARING"



Truly, Dhiya Hussin sms /whatsapp : 012-5572559 (SID:1076601)EMAIL : suplement4us@gmail.com 

FB fanpage : Young & Healthy Family Store





"ANDA SEDANG MENCARI INCOME LEBIH? TAK MEMPUNYAI INCOME YANG TETAP? SURI RUMAH SEPENUH MASA? NAK TAK HANYA DI RUMAH ANDA BOLEH DAPAT GAJI SEPERTI CEO? JOM SERTAI KELUARGA PENGEDAR SHAKLEE..IMPIAN ANDA AKAN MENJADI KENYATAAN!"
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *

4 comments:

  1. sup ketam memang mujarab untuk mengatasi demam denggi...rasanya yg sedap dan juga berkhasiat...
    jemput berblogwalking ke link sy
    http://bit.ly/YwGoY4

    ReplyDelete
  2. sup ketam memang bagus untuk mengubati denggi..

    jemput datang ke blog saya
    http://farishmomvittashoppe.blogspot.com/

    ReplyDelete