Friday 19 September 2014

RAWATAN KESUBURAN SUAMI ISTERI DAN SET KESUBURAN SHAKLEE

RAWATAN KESUBURAN SUAMI ISTERI DAN SET KESUBURAN SHAKLEE


Rawatan kesuburan

Assalamualaikum..harini saya nak share berkenaan isu baby ni..hehe..bagi sesetengah orang, sukanya kalau dapat baby..biarlah ramai..meramaikan ummat Nabi Muhammad kan..ALHAMDULILLAH..tapi tak kurang juga yang merancang..depends..masing-masing ada sebab masing-masing..tapi yang paling saya sedih untuk kawan-kawan saya yang masih belum lagi dikurniakan rezeki langsung untuk merasai kebahagian mempunyai cahaya mata. Setiap kali berjumpa, pasti dipeluk cium anak-anak rakan yang lain.Setiap hari saya turut berdoa, agar rakan-rakan saya ini dimurahkan rezeki dan diberi peluang mempunyai cahaya mata sendiri apatah lagi bergelar seorang Ibu.

Berdasarkan sumber rujukan daripada Majalah Pa&Ma, terdapat beberapa sebab punca ketidaksuburan wanita dan lelaki. Antaranya..

Ketidaksuburan wanita



1. Gangguan telur - keseimbangan hormon penting untuk hamil. Hormon yang tidak seimbang menyebabkan gangguan dalam proses ovulasi hingga menyebabkan telur tidak matang. Hormon boleh terganggu apabila anda mempunyai berat badan yg terlalu berat dan terlalu kurang. Mengalami perubahan berat badan yg mendadak dalam masa yang singkat dan kelenjar tiroid tidak berfungsi.


2.  Saluran fallopio tersumbat - ia mungkin berlaku disebabkan oleh jangkitan kuman. Selain itu, mungkin berlaku kandungan luar rahim di mana janin tidak menempel di tiub fallopio dan bukan di dalam rahim atau disebabkan oleh endometriosis. Ujian Hysterosalpingogram dapat mengenal pasti maslah ini.

rawatan kesuburan wanita dan lelaki
Tiub fallopio tersumbat salah satu sebab mengapa anda sukar untuk mengandung

3. Endometriosis - Berlaku apabila endometrium (tisu dari selaput dalam rahim) berkembang dan tumbuh di luar rahim. Mungkin terdapat sedikit tisu endometrium yg melalui tiup fallopio ke ruang perut semasa kitaran haid. Hal ini menyebabkan berlaku radang setempat yang menyebabkan organ berdekatan perut melekat sesama sendiri dan menyebabkan kesakitan haid. Laparoskopi akan membantu mengenalpasti punca.


4.  Antibodi menyerang - Tubuh tidak dapat mengenalpasti sel telurnya dan sistem imunisasi akan membentuk antibodi yg akan menyerang sel gamet (telur dan sperma). Kes di mana antibodi banyak menyerang sperma lelaki banyak berlaku. Disebabkan itu, sel sperma tidak dapat memasuki bahagian rahim dan persenyawaan tidak dapat dilakukan.


5. Masalah rahim - Fibroid rahim adalah ketumbuhan yang sering terjadi kepada wanita. Iaitu terdapat ketumbuhan di dalam rahim (tidak mengakibatkan kanser) yg terbentuk daripada lapisan otot dan tisu penghubung di dalam rahim. Ia boleh membesar dan menyebabkan kesakitan semasa haid. Pemeriksaan ultrasound boleh mengenalpasti masalah ini.

masalah hamil
FIBROID PERLU SEGERA DIBUANG

Ketidaksuburan Lelaki

 1. Sperma tidak matang - Kegagalan menghasilkan sperma mencukupi mungkin berpunca daripada jangkitan kuman semasa kanak-kanak. Pembuluh darah yang membengkak pada alat kelamin boleh menyebabkan kualiti sperma rendah. Selain itu, gangguan hormon, tekanan perasaan, faktor alam sekitar, masalah keturunan seperti kerosakan pada genetik jangkitan virus seperti selesema juga boleh mnyebabkan kekurangan kualiti sperma.

set subur lelaki
Jumlah sperma yang kurang mempengaruhi peratus ovulasi

2. Gangguan pengangkutan sperma - Air mani mencukupi dapat dihasilkan tetapi tidak dapat memasuki tubuh wanita melalui pemancutan kerana salur duktus yang mengangkut air mani tersumbat.


Sehubungan itu, jika anda merupakan pasangan suami isteri yang belum dikurniakan anak, tidak salah untuk anda dan pasangan mencuba dan berikhtiar. Kini terdapat pelbagai suplemen yang boleh membantu. Tapi pastikan ianya SELAMAT & HALAL seperi Set Kesuburan Lelaki dan Wanita dari produk Shaklee. Selain usaha yang berterusan, doa kepada Yang Maha Esa jangan sesekali dilupakan. Semoga usaha ini memberi sinar dan cahaya kebahagian buat kalian..AMIN..=)


masalah kesuburan
CADANGAN SET KESUBURAN SHAKLEE

* Memudahkan proses persenyawaan* Mematangkan ovum* Membantu sperma lebih sihat dan hidup lebih lama* Hasilkan servikal mukus yang berkualiti & subur* Menstabilkan hormon* Menguatkan rahim* Melancarkan aturan haid* Membekal nutrisi lengkap persediaan utk hamil


Jom jenguk testimoni-testimoni ni:

#Testimoni 1
testimoni set subur shaklee

# Testimoni 2
testimoni set subur shaklee

# Testimoni 3


testimoni set subur shaklee

SAYA DOAKAN SELAMAT MENIMANG CAHAYA MATA!"


Ingin jadi ahli shaklee dan ingin mengetahui cara untuk mendaftar keahlian Shaklee. Mudah sahaja, klik link-link berikut:

INGIN ORDER SENDIRI SET KESUBURAN ANDA?

JOM ORDER ONLINE DI SINI


harga set kesuburan shaklee

Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 

suplement4us.blogspot.com

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan, HUBUNGI:

 DHIYA HUSSIN
call/sms/whatsapp 012-5572559
email:suplement4us@gmail.com
FanpageYoung & Healthy Family Store
COD :: Gombak, Batu Caves, Sentul, Selayang, Kepong, UIA, Cheras & Cyberjaya


"ANDA GEMAR ONLINE? NAK TAK SAMBIL ONLINE JA DAPAT JANA INCOME MUDAH 4-5-6 ANGKA SEBULAN? ANDA SURIRUMAH?PELAJAR?PEKERJA TETAP MAHUPUN SEMENTARA YANG MEMERLUKAN PENDAPATAN SAMPINGAN? ANDA AMAT DIALU-ALUKAN!!! TIADA MODAL TAMBAHAN, PENDAFTARAN YANG MUDAH & TIADA AGENDA TERSEMBUNYI. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA AMAT DIPERLUKAN! JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE SEKARANG!"

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *



1 comment:

  1. Sekurang-kurang kita bagi alternatif kan untuk suami isteri yang belum mengandung.

    ReplyDelete