Monday 22 September 2014

Nafas berbau tanda penyakit???

Nafas berbau tanda penyakit???


hilangkan bau badan
Nampak macam remeh, tapi kalau anda perlu deal dengan orang, WAJIB ambik berat! 

First impression sangat penting bagi sesetengah orang. Lebih-lebih lagi bagi bakal menantu..silap-silap kena reject just sebab mulut berbau.
 
Menurut Dr. Naseem Banu, Pakar Pembedahan Pergigian dari Pusat Perubatan Pantai, Kuala Lumpur, nafas berbau boleh menandakan bahawa seseorang itu berpenyakit ataupun  boleh juga disebabkan oleh bakteria yang berkumpul di dalam mulut akibat daripada penjagaan oral yang tidak betul. Selain itu, penurunan kandungan air liur di dalam mulut juga adalah antara penyebab nafas berbau. Oleh itu, individu yang mengalami masalah nafas berbau perlu menjalani pemeriksaan terlebih dahulu sebelum boleh diklasifikasikan penyebab masalah ini berlaku.

Bagi mereka yang tidak mengalami sebarang penyakit mulut seperti tonsil, resdung, sakit tekak, selesema, demam, kencing manis, penyakit hati, penyakit buah pinggang, kanser mulut, dan sebagainya, nafas berbau ini selalunya berpunca daripada penjagaan oral (mulut) yang tidak betul. Bau tersebut terhasil daripada proses pereputan sisa-sisa makanan yang terselit di antara gigi dan gusi. 

Oleh yang demikian, penjagaan oral dengan betul adalah penting dalam usaha memastikan nafas sentiasa segar dan tidak berbau!


Tip segarkan nafas


1) Mengamalkan pengambilan yogurt (yang masam) kerana makanan ini mengandungi vitamin D yang boleh melawan bakteria yang mengakibatkan nafas berbau.

2) Mengunyah daun sirih. Mengandungi klorofil yang menyegarkan nafas jika dimakan secara konsisten, tidak ketinggalan mengunyah beberapa helai daun kari dan juga daun pudina.

3) Berkumur dengan air suam yang telah dicampurkan dengan serbuk penaik (tulen yang tidak dicampur dengan bahan kimia) selama 30 saat. Ini kerana kandungan serbuk penaik mampu menyeimbangkan asid yang terkandung dalam badan dan seterusnya menyegarkan semula pernafasan.

4) Kunyah gula-gula getah tanpa gula kerana boleh membantu melonggarkan makanan yang terselit di antara gigi serta menutup bau busuk nafas anda.

5) Memberus gigi selepas makan, disyorkan dilakukan 30 minit selepas makan dan memadai 2 kali sehari untuk mengelakkan sebarang masalah lain timbul seperti gigi menjadi nipis.

6) Bersihkan lidah dengan menggunakan berus gigi tetapi dengan cara yang lembut.

TAPI ANDA MAHUKAN PENYELESAIAN YANG MUDAH,CEPAT & BERBALOI???


Jom try set shaklee ni..

1)

Alfalfa => mengandungi mineral yang dapat menyegarkan nafas dan mendetoksifikasi bau. 

2) 

Garlic => bertindak sebagai antibodi dan memusnahkan bakteria.

NAK DAPATKAN SENDIRI PRODUK INI SECARA ONLINE????

JOM KLIK DI  SINI

KESAN SAMPINGAN SHAKLEE

NAK LEBIH JIMAT?
NAK LEBIH DISKAUN?
NAK LEBIH CASH BACK?
-----> JADI AHLI SHAKLEE SEKARANG <-----

Mudah sahaja, klik link-link berikut:


"SHARING  IS CARING"

Truly, 
Dhiya Hussin(SID:1076601)
sms/whatsapp : 012-5572559
email: suplement4us@gmail.com
FB fanpage : Young & Healthy Family Store

"ANDA SEDANG MENCARI INCOME LEBIH? TAK MEMPUNYAI INCOME YANG TETAP? SURI RUMAH SEPENUH MASA? NAK TAK HANYA DI RUMAH ANDA BOLEH DAPAT GAJI SEPERTI CEO? JOM SERTAI KELUARGA PENGEDAR SHAKLEE..IMPIAN ANDA AKAN MENJADI KENYATAAN!"
 
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *

No comments:

Post a Comment