Sunday 21 September 2014

Alfafa atau Spirulina? ~ Part 2

Alfafa atau Spirulina? ~ Part 2


CARA MAKAN ALFAFA SHAKLEE

Haa..tak sabar nak tau perbezaan spirulina ye..jom khas untuk anda..semoga memberi manfaat  =)

Spirulina merupakan sejenis alga biru-hijau yang sangat kaya dengan protein, vitamin, mineral, karotenoid, antioksidant yang dapat membantu melindungi sel daripada rosak. Ia mengandungi nutrient, termasuk Vitamin B Complex, beta-karotin, Vitamin E, manganese, zinc, copper, iron, selenium, dan gamma linolenic acid (essential fatty acid).

Spirulina boleh tercemar dengan bahan-bahan toksik iaitu microcystins dan juga boleh menyerap bahan-bahan berat dari air tempat di mana ianya tumbuh. OLEH ITU, JIKA ANDA INGIN MEMBELI PRODUK BERASASKAN SPIRULINA PASTIKAN ANDA MEMBELINYA DARI JENAMA YANG DIPERCAYAI DAN TELAH MENJALANKAN KAJIAN YANG DPERCAYAI.

alfafa shaklee cara makan
Kajian yang dijalankan menunjukkan spirulina dapat meningkatkan sistem imun, membantu melindungi daripada kesan alergik dan mempunyai antivirus serta cirri-ciri antikanser. Namun begitu, masih lagi tiada bukti bahawa spirulina mempunyai ataupun mempunyai manfaat yang disenaraikan terhadap manusia. Kajian mendalam masih lagi diperlukan memandangkan kajian yang dijalankan hanyalah terhadap haiwan dan ujian tabung sahaja.

MANFAAT SPIRULINA

Menyokong sistem imunisasi

Banyak kajian (terhadap haiwan dan ujian tabung) mencadangkan bahawa spirulina meningkatkan penghasilan antibodi, protein yang melawan infeksi, dan sel-sel lain yang meningkatkan imuniti serta membantu menangkis jangkitan dan juga penyakit kronik seperti kanser. Namun begitu, ianya belum lagi diuji terhadap manusia. 

Supplemen protein

Amino asid membentuk 62% spirulina tau. Disebabkan ianya kaya dengan sumber protein dan nutrient lain, spirulina telah digunakan sebagai makanan tambahan. Namun begitu, walaupun spirulina mengandungi kandungan protein tertentu, anda dikehendaki mengambilnya pada kuantiti yang tinggi untuk mendapatkan kesannya.  

Reaksi alergik

Spirulina boleh melindungi daripada reaksi alergik dengan menghentikan pengeluaran histamines  penyebab kepada symptom alergik seperti hidung berair, mata berair dan gatal-gatal.

Bagaimana cara pengambilan?


Spirulina boleh diperolehi dalam bentuk pil atau serbuk, ataupun dalam bentuk emping. Kebanyakkan spirulina yang digunakan di Amerika Syarikat adalah yang tumbuh di makmal. Sebenarnya terdapat pelbagai spesis spirulina tetapi hanya sebilangan sahaja yang dikenalpasti dan dikomersilkan dan paling popular adalah..
1) Spirulina maxima (ditanam di Mexico) 
2) Spirulina platensis (ditanam di California) adalah yang

Walaupun spirulina telah digunakan untuk kanak-kanak, penyelidik tidak tahu sebenarnya keselamatan dan kesan dos terhadap mereka yang berumur 18 tahun ke bawah. Oleh itu, jangan berikan spirulina kepada anak anda tanpa mendapatkan nasihat doktor dulu ye =) Manakala untuk orang dewasa, standard dos adalah 4-6 biji  (500 mg setiap kali) sehari.

Spirulina dilihat selamat walaupun diambil pada dos yang tinggi. Namun, ianya boleh tercemar dengan bahan-bahan lain yang boleh menyebabkan toksik. Jadi, amatlah penting bagi anda yang mengamalkan spirulina ni membeli dari jenama spirulina yang bereputasi!

ANDA HARUS MENJAUHI SPIRULINA JIKA…

1)Anda ibu mengandung atau menyusu
2)Bermasalah metabolic yang dipanggil People with a phenylketonuria (PKU)
3)Jika anda bermasalah sclerosis, rheumatoid arthritis, atau lupus kerana ianya akan merangsang sistem imun yang menyebabkan keadaan anda menjadi lebih buruk.

NAK DAPATKAN ALFAFA ATAU PRODUK SHAKLEE LAIN SECARA ONLINE????

JOM KLIK DI  SINI

KESAN SAMPINGAN SHAKLEE

NAK LEBIH JIMAT?
NAK LEBIH DISKAUN?
NAK LEBIH CASH BACK?
-----> JADI AHLI SHAKLEE SEKARANG <-----

Mudah sahaja, klik link-link berikut:


"SHARING  IS CARING"



Truly, Dhiya Hussin sms /whatsapp : 012-5572559 (SID:1076601)EMAIL : suplement4us@gmail.com 

FB fanpage : Young & Healthy Family Store




ANDA PEMINAT SETIA SHAKLEE TETAPI TIDAK MENDAFTAR SEBAGAI AHLI?TAHUKAH BAHAWA ANDA LAYAK UNTUK MENDAPAT CASH BONUS BULANAN SETIAP KALI ANDA MEMBELI PRODUK-PRODUK SHALEE? SECARA AUTOMATIK, ANDA JUGA BERPELUANG UNTUK MENJANA 4-5 ANGKA SEBULAN MELALUI ONLINE? JOM SERTAI SHAKLEE BERSAMA SAYA SEKARANG!!!
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *


2 comments:

  1. Alfalfa Shaklee adalah terbaik bukan sahaja sebagai supplemen tetapi juga sebagai herba yang bermanfaat untuk kesihatan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak manfaat alfafa kepada kesihatan kita, jangan abaikan manfaatnya tu.

      Delete