Thursday 24 April 2014

Penyakit lelaki yang anda harus tahu│Set Kesuburan Lelaki Shaklee

Penyakit lelaki yang anda harus tahu│Set Kesuburan Lelaki Shaklee

Assalamualaikum my dear..

Seringkali kita lihat, kebanyakkan penyakit yang dialami lelaki hanya akan dapat dikesan apabila ia sudah berada di peringkat teruk. Ya la, sinonim dengan ego kaum adam ni, ego mereka kadangkala melebihi tahap kesakitan mereka. Kesedaran pengambilan makanan tambahan seperti vitamin dan suplemen di kalangan kaum lelaki juga agak kurang. Maafkan dhiya kalau anda bukan lelaki yang dimaksudkan, cuma tolongla wahai KAUM ADAM yang kurang prihatan, please take note any sign of disease!

Oleh itu, sudah sampai masanya golongan ADAM ini mengetepikan ego diri demi memastikan kesihatan sentiasa berada pada tahap terbaik. Untuk keluarga tersayang, please ye dear.

Dhiya nak share beberapa jenis vitamin da suplemen penting yang perlu dimasukkan dalam diet makanan lelaki ya.

1) KALSIUM
Amat membantu untuk mengurangkan berat badan dan menguatkan tulang. Tetapi kebanyakkan lelaki memang tidak mengambil kalsium  secukupnya dalam diet harian mereka. Sumber makanan seperti sayuran hijau, avocado, bendi dan susu dapat membantu.

2) BORON
Pengambilan yang mencukupi mengurangkan risiko sehingga 96% untuk menghidap kanser prostat berbanding lelaki yang kurang kandungan boron. Ia tidak melawan kanser cuma akan mengurangkan risiko terkena kanser prostat. Ia juga membantu meningkatkan keupayaan otak dan penumpuan. Sumber makanan yang boleh diamalkan adalah seperti kismin dan kacang badam.

3) VITAMIN E
Merupakan antioksidan yang paling mujarab dan  membantu melambatkan proses penuaan. Vitamin E boleh membantu mengurangkan risiko penyakit mata tertentu, jantung, kanser dan Alzheimer. Kajian juga menunjukkan, dengan mengambil vitamin e yang mencukupi dapat mengurangkan risiko kerosakan otot selepas senaman. Sumber makana seperti bayam, asparagus, badam, tomato dan brokoli sangat membantu. Apa yang paling penting WAHAI KAUM ADAM, vitamin e juga dapat membantu anda yang berhadapan dengan masalah kesuburan.

4) OMEGA 3
Sangat bagus untuk melindungi jantung. Asid lemak Omega 3 membantu mengekalkan tekanan darah serta mengurangkan denyutan jantung yang terlalu laju. Omega 3 mengurangkan risiko pembekuan dan arteri disekat serta melancarkan aliran darah dalam jantung. Kajian juga menunjukkan, lelaki yang mengambil Omega 3 yang mencukupi berisiko rendah terkena penyakit jantung. Sumber makanan seperti tauhu dan soya sangat baik untuk diamalkan.

5) ZINK
TAHUKAH WAHAI GOLONGAN LELAKI...Zink di dalam prostat lelaki adalah 10x ganda daripada organ lain. Zink memainkan peranan yang penting dalam organ seks lelaki. Kekurangan zink yang serius boleh menyebabkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual, penuaan yang cepat dan keguguran rambut!Nak dapatkan sumber makanan terbaik, amalkan makanan seperti tiram, coklat pekat dan serbut koko.

Wah..banyak juga makanan yang anda harus amalkan. Jikalau anda tidak dapat memenuhi keperluan cadangan makanan bagi memenuhi keperluan anda, dhiya nak cadangkan anda untuk mengambil suplemen berikut:

1) Ostematrik - memenuhi keperluaan kalsium dan boron anda

2) Vitamin E

3) Zinc


CUKUP LENGKAP UNTUK MEMENUHI KEPERLUAN ANDA!

HUBUNGI DHIYA sekarang melalui sms/msg di 012-5572559 atau email dhiya suplement4us@gmail.com untuk tempahan dan konsultasi percuma.


"SHARING  IS CARING"

Truly, 
Dhiya Hussin(SID:1076601)
sms/whatsapp : 012-5572559
email: suplement4us@gmail.com
FB fanpage : Young & Healthy Family Store


ANDA PEMINAT SETIA SHAKLEE TETAPI TIDAK MENDAFTAR SEBAGAI AHLI?TAHUKAH BAHAWA ANDA LAYAK UNTUK MENDAPAT CASH BONUS BULANAN SETIAP KALI ANDA MEMBELI PRODUK-PRODUK SHALEE? SECARA AUTOMATIK, ANDA JUGA BERPELUANG UNTUK MENJANA 4-5 ANGKA SEBULAN MELALUI ONLINE? JOM SERTAI SHAKLEE BERSAMA SAYA SEKARANG!!!

No comments:

Post a Comment