Monday 27 October 2014

Isoflavones untuk wanita menopause.

Penting isoflavones kepada wanita menopause

Isoflavones? Apakebendanya tu? Isoflavones adalah salah satu struktur kimia yang sangat menyerupai hormon estrogen tubuh manusia.Disebabkan oleh persamaan ini,maka isoflavones boleh mengimbangi tindakan hormon estrogen di dalam tubuh.Keseimbangan ini amat penting untuk kesihatan dalaman wanita terutamanya yang berkaitan dengan kesuburan,kesihatan tubuh,sifat kewanitaan dan sebagainya.

esp shaklee
Isoflavones berfungsi menyeimbangkan hormon estrogen di dalam tubuh. Jika tubuh seseorang kekurangan hormon estrogen,isoflavones akan meningkatkan fungsinya dan jika tubuh terlebih hormon estrogen,isoflavones akan mengurangkan fungsinya.

Mesti ramai yang tak tahu sebenarnya isoflavones ini terdapat pada soya. Manfaat kesihatan soya sebenarnya datang dari isoflavone. Walaupun ada juga yang mengatakan isoflavone boleh meningkatkan epithelial hyperplasia dan penyebab goiter dan juga hyperthyroidism, isoflavone masih menjadi perkara yang masih dikaji oleh saintis seperti yang digambarkan melalui lebih daripada 1,700 penerbitan saintifik yang menyatakan berkenaan isoflavone sebagai tajuk abstrak mereka. Namun, kebanyakkan daripada kajian ini menunjukkan isoflavone mempunyai banyak manfaat kepada kesihatan daripada keburukan. Pada saya, semua benda yang diambil secara berlebihan memang akan memberikan kesan sampingan, jadi amalkan pengambilan soya ni secara sederhana ye.

Kenapa pulak saya bercerita pasal isoflavone ye?sebenarnya saya nak ceritakan bahawa isoflavone ni terdapat dalam salah satu produk Shaklee iaitu ESP – Soy Protein Isolate Powder. Isoflavone adalah salah satu ramuan di dalam ESP Shaklee menjadikan ESP Shaklee menjadi pilihan soya terbaik dan selamat untuk diamalkan.

ESP ANJALKAN PAYUDARA
Isoflavones di dalam ESP Shaklee
Bagaimana isoflavones membantu wanita menopause

Isoflavones membantu mengurangkan gejala menopause, seperti yang saya ceritakan bahawa isoflavones memberikan kesan yang baik kepada wanita. Kajian terkini menunjukkan isoflavones yang terdapat pada soya boleh mengurangkan simptom-simptom menopause seperti hot flush dan juga meningkatkan ketumpantan tulang wanita. Tahukah anda, kebanyakkan masalah kesihatan menopause dan juga pra-menopause adalah disebabkan oleh kurangnya isoflavones dalam diet harian. Satu kajian yang dijalankan oleh ”Health Test” pda tahun 2004 pula mengkaji preskipsi 27 doktor yang mempunyai simptom menopause.  Keputusan menunjukkan bahawa isoflavones telah dicadangkan sebanyak 2 kali yakni 44% sekerap rawatan hormon (22%). Preskipsi supplement pula adalah berdasarkan sumber soya.
Isoflavones juga bertindak sebagai antioksidan. Kajian menunjukkan isoflavones mempunyai sifat antioksidan setara dengan antioksidan yang terkenal dari Vitamin E. Kekuatan antioksidan isoflavones dapat mengurangkan risiko kanser  jangka panjang dengan mencegah kerosakan DNA.
Isoflavones sebenarnya banyak memberi manfaat kepada tubuh kita, antaranya:
  1. Melancarkan metabolism.
  2. Melancarkan pencernaan.
  3. Merupakan nutrisi pelengkap.
  4. Meningkatkan sistem imunisani
  5. Memperkuat struktur matriks tulang.
  6. Menstabilkan tekanan darah.
  7. Menurunkan kadar kolesterol darah.
  8. Menstabilkan kadar gula darah.
  9. Mencegah obesiti.
  10. Mencegah penyakit ginjal.
  11. Mengurangi gejala jantung koroner (kardiovaskular).
  12. Mengurangi gejala stroke.
  13. Mengurangi gejala sakit urat.
  14. Menghilangkan rasa lelah dan lesu.
  15. Mengurangi gejala menopause.
  16. Memperlambat penuaan sel.
  17. Mencegah tumbuhnya kanser, terutama kanser payudara dan prostat.
  18. Menambah daya ingat dengan meningkatkan fungsi kognitif.
Wanita sekalian..tak rugi kalau anda mula mengamalkan pengambilan ESP dalam diet anda mulai harini. Harini, besok ataupun selepas ni kita semua pasti akan melalui fasa menopause kan. Jadi, apa tunggu lagi. Kurangkan simptom-simptom menopause tersebut dengan memiliki ESP.  Lagipun, Shaklee menggunakan soya terbaik sahaja untuk memastikan kualitinya, bukannya soya yang direndam dengan alkohol ianya dibasuh dengan air suling dan soya shaklee dipantau dari proses menanaman sehinggalah menjadi serbuk dalam caniser tu. Paling penting jugak, tak guna baja dan racun.

Saya hanya berkongsi alternatif untuk membantu. Tapi, dah alang-alang ESP tengah harga menjunam dan mendadak ni, jom pakat beli borong ESP beli 6 percuma 1 dan tawaran ini sah sehingga 31 Oktober 2014 ja ni..kalau tak ambik peluan ni susah nak dapat harga ESP jatuh menjunam macam ni lagi.

Apa yang anda akan dapat dari Pakej Harga Runtuh ESP?
1. 6 tin ESP + PERCUMA 1 tin ESP bernilai RM150 (SM)/RM155 (SS) (JIMAT 14% !!)
2. Keahlian Shaklee PERCUMA bernilai RM65 + Kit Pengedar Shaklee PERCUMA (JIMAT RM65!!)
3. Beli ESP pada HARGA AHLI (JIMAT 19% !!)
4. Caj penghantaran HANYA RM10 untuk kesemua 7 tin ESP
5. Semua ESP mempunyai tarikh luput 2016. Masa untuk simpan stok!


Berminat anda boleh hubungi saya sebelum tawaran ini berakhir.

KESIHATAN TIADA GALANG GANTI. DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! 

Anda kini boleh membuat pembelian secara online

ESP SHAKLEE MUDAH KURUS
NAK LEBIH JIMAT?
NAK LEBIH DISKAUN?
NAK LEBIH CASH BACK?
-----> JADI AHLI SHAKLEE SEKARANG <-----

Mudah sahaja, klik link-link berikut:
DAFTAR SHAKLEE SECARA PERCUMA 

Jika anda ingin membeli produk Shaklee ataupun memerlukan COD sebarang produk Shaklee di area GOMBAK, SENTUL, SELAYANG, KEPONG, UIA, CHERAS DAN CYBERJAYA..boleh hubungi saya untuk temujanji. Jika anda tinggal di luar kawasan yang membolehkan saya COD, jangan gusar saya boleh pos ke alamat anda. Poslaju ka ada =) Yang penting rebutlah peluang untuk mendapatkan supplemen dan vitamin hebat ini HARINI!!! Konsultasi PERCUMA dan TIPS ISTIMEWA dengan setiap pembelian bersama saya SPECIAL untuk anda!

suplement4us.blogspot.com

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan, HUBUNGI:

 DHIYA HUSSIN
call/sms/whatsapp 012-5572559
email:suplement4us@gmail.com
FanpageYoung & Healthy Family Store
COD :: Gombak, Batu Caves, Sentul, Selayang, Kepong, UIA, Cheras & Cyberjaya


"ANDA SURIRUMAH?PELAJAR?PEKERJA TETAP MAHUPUN SEMENTARA YANG MEMERLUKAN PENDAPATAN SAMPINGAN?GEMAR ONLINE? NAK TAK SAMBIL ONLINE JA DAPAT JANA INCOME MUDAH 4-5-6 ANGKA SEBULAN? TIADA MODAL TAMBAHAN, PENDAFTARAN YANG MUDAH & TIADA AGENDA TERSEMBUNYI. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA AMAT DIPERLUKAN! JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE SEKARANG!"

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *


3 comments:

  1. Untung esp ada isoflavones yang tinggi. Bukan sahaja cegah kanser, malah bantu dari segi kesuburan juga.

    ReplyDelete
  2. Saya suka minum ESP diawal pagi sebab nak rasa kekal bertenaga sepanjang hari.. Bonus dapt kulit cantik.. suami makin sayang...

    ReplyDelete