Tuesday 16 September 2014

Bagaimana nak minum air masak sampai 3 liter sehari?

Bagaimana nak minum air masak sampai 3 liter sehari?

shaklee supplement
Selamat malam semua..musim demam kan sekarang ni? anak saya pun baru lega dari demam ni. Demam2 ni kena banyakkan minum air. Berapa banyak tu? 3 liter tau kena cukupkan..tapi macamana?

Minum air banyak adalah antara nasihat yang sering diberikan oleh doktor, 8-10 gelas sehari atau 2 liter sehari agar kesihatan kita dapat ditingkatkan dan ditingkatkan. Pengambilan supplemen/vitamin pula akan menjadikan darah bertambah pekat, jadi anda yang mengambil supplemen mahupun vitamin please make sure 3 liter air diambil sehari ye. 

Ibu-ibu menyusu terutamanya lagi la perlu mengambil air dalam kuantiti yang mencukupi. Ini sangat penting kerana bila menyusu, ibu menyusu mudah berasa haus dan dehidrasi. Oleh itu, sangat2 perlu untuk mengamalkan pengambilan air sebanyak 3 liter sehari yang juga membantu menambahkan kuantiti susu.


Nak tau tanda-tanda anda kekurangan air?

Sakit kepala, air kencing terlampau kuning, badan terasa panas dan sakit-sakit badan antara petanda anda kurang minum air!


TIPS MINUM AIR MASAK 3 LITER SEHARI

healing crisis shaklee
 
Minum 1-2 gelas air masak sebaik bangun tidur. Minum air masak dipagi hari dapat membantu sistem pelawasan tubuh, menyegarkan dan menjadikan wajah kelihatan berseri.

Minum 1 gelas air masak satu jam sebelum tidur.

·         Ambil supplemen/vitamin bersama 2 gelas air.

      Minum 1 gelas air setengah jam sebelum makan. Ia dapat membantu mengelakkan makan secara berlebihan dan seterusnya dapat membantu bagi yang ingin menguruskan badan.


·         Minum 1 gelas air selepas ke tandas.


·         Minum 1-2 gelas air sebelum dan selepas direct feed atau mengepam susu.


·         Letakkan sebotol air masak ditepi katil untuk memudahkan minum air apabila terjaga di waktu malam, terutama bagi ibu-ibu menyusu.


·         Pastikan air masak sentiasa dibawa di dalam botol apabila anda bergerak or on journey. Jadi bila-bila masa saja boleh minum.


·         Minum air masak apabila terasa laparatau haus tetapi belum sampai waktu makan lagi.


·         Sukat pengambilan air secara detail. Kadang-kala kita rasa seperti sudah minum banyak air tetapi sebenarnya belum pun sampai 3 liter.

Let's start now. Belum cuba belum tau. Inginkan cadangan supplement yang sesuai untuk kesihatan anda? Jom contact saya. You will be served with beautiful smile =)

INGINKAN MENDAPATKAN PRODUK SHAKLEE SECARA ONLINE????

JOM KLIK DI  SINI

KESAN SAMPINGAN SHAKLEE

NAK LEBIH JIMAT?
NAK LEBIH DISKAUN?
NAK LEBIH CASH BACK?
-----> JADI AHLI SHAKLEE SEKARANG <-----

Mudah sahaja, klik link-link berikut:

 

Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli

 JOM DAFTAR SEKARANG! 

suplement4us.blogspot.com

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info, HUBUNGI:

 DHIYA HUSSIN
call/sms/whatsapp 012-5572559
email:suplement4us@gmail.com
FB: Young & Healthy Family Store
COD :: Gombak, Batu Caves, Sentul, Selayang, Kepong, UIA, Cheras & Cyberjaya


"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA DIPERLUKAN! ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF KAMI"


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *


No comments:

Post a Comment