Thursday 14 August 2014

KULIT BERJERAWAT SELEPAS RAYA??SET KULIT JERAWAT SHAKLEE

KULIT BERJERAWAT SELEPAS RAYA??SET KULIT JERAWAT SHAKLEE

set kulit berjerawat

Alangkah bahagianya kalau mempunyai kulit muka semulajadi tanpa cacat cela. Namun apakan daya, tak semua perfect di dunia ni...

Adik-adik, kakak-kakak, abang-abang..nak tau mengapa jerawat sering TAK segan silu muncul???

Sebelum itu, jerawat ni akan muncul bila minyak/sebum, bakteria dan sel kulit mati menyumbat liang roma pada kulit muka. Anda perlu tahu SEBAB jerawat boleh muncul di ruang muka anda. Check this out!


TIPS KULIT CANTIK TANPA JERAWAT

1. Jangan membersihkan muka terlalu kerap

Ramai yang melakukan ini. Dengan harapan kulit akan sentiasa kering dan jerawat cepat mati. Cara yang salah yang akan menjadikan kulit semakin berminyak/berjerawat. Apa yang perlu anda buat, cuci muka (dengan cleanser) 2 kali sudah mencukupi iaitu pada waktu pagi dan sebelum tidur.

2. Jangan menyental kulit dengan scrub

Berskrub dengan produk scrub yang terlalu kasar akan menyebabkan keadaan kulit semakin teruk kerana skin irritation. Sebetulnya ialah berscrub dilakukan 1-3 kali seminggu, menggunakan scrub yang halus tekstur nya, diurut lembut ke muka, dan bilas dengan air suam.

3. Bersihkan peluh

Penat bekerja atau membuat aktiviti berat menjadikan badan (termasuk muka) berpeluh-peluh. Ingat, jangan biarkan peluh itu kering dan menyerap ke dalam kulit. Bersihkan muka dan mandi terus.

4. Jangan picit jerawat

Ini sangat normal dilakukan bila ada jerawat, tangan mula merayap nak memicit. Tabiat memicit jerawat dengan kuku akan memburukkan keadaan kulit dan meninggalkan parut. Elakkan picit jerawat dengan kuku, gunakan losyen jerawatuntuk kecutkan jerawat . Cari maklumat cara picit jerawat yang betul daripada sumber yang betul.

5. Jangan biarkan syampu rambut meleleh ke muka

Bersyampu tidak salah. Tetapi apabila syampu rambut terkena muka, ia boleh membuatkan kulit berjerawat. Sebab syampu mengandungi bahan pelembab/ minyak untuk melembutkan rambut. Oleh itu, pastikan buih syampu tidak terkena bahagian dahi dan muka.

6. AWAS! Produk rambut hanya untuk rambut

Spray rambut, gel, mousse dan apa saja produk penjagaan rambut tidak seharusnya digunakan untuk kawasan muka. Ini bagi mengelakkan pori-pori tersumbat oleh bahan yang terdapat dalam produk penjagaan rambut. Elakkan gel, spray, conditioner dan lain-lain terkena kawasan muka.

7. Kurangkan makan makanan berminyak

Greasy food boleh menyebabkan kulit berjerawat dan berminyak semakin menjadi, muka semakin berminyakJom amalkan makanan diet yang sihat, kurangkan makanan berminyak.

8. Hindari penggunaan kosmetik yang mengandungi minyak

Produk yang mengandungi minyak akan menyebabkan kulit sukar sembuh dari jerawat dan semakin berminyak. Bila nak beli mekap, pastikan beli yang oil-free dengan label non-acnegenic atau non-comedogenic untuk mengelakkan jerawat.

9. Berhenti mengambil treatment untuk jerawat

Mengambil ubat dari pakar kulit untuk jerawat, itu satu tindakan yang bagus. Tapi jangan sewenang-wenangnya berhenti apabila jerawat dah sembuh. Untuk mengelakkan jerawat muncul semula, habiskan ubat mengikut prescription doctor atau amalkan supplement untuk mendapatkan kulit yang sihat, bebas jerawat dan bebas minyak.

10. Menggunakan Whitening Skin Care

Ramai yang kulit putih, tapi set pencerahan kulit adalah sangat tidak bersesuaian untuk kulit berjerawat. Dari segi bahan dan kandungannya membolehkan jerawat tidak sembuh, muka semakin berminyak dan berpotensi meninggalkan pigmentasi. Jadi, kena guna set penjagaan kulit khas untuk kulit berminyak dan berjerawat. Sebelum cerahkan kulit, atasi masalah kulit anda dahulu.

So, mulai sekarang elakkan menggunakan cara-cara yang tidak dibenarkan di atas bagi mengelakkan munculnya jerawat di wajah anda.

Masih bermasalah jugak?Jom ikhtiar cadangan SET KULIT JERAWAT dari shaklee ni..ianya memelihara kulit dan menyembuhkan kulit bermasalah seperti jerawat, jeragat, kesan parut, kulit kering, tona tidak sekata dan lain-lain jugak.

SET LENGKAP SKIN CARE BOOSTER


"SHARING  IS CARING"

INGIN ORDER SENDIRI SET INI?

JOM ORDER ONLINE DI SINI

SET CANTIK SHAKLEE

NAK LEBIH JIMAT?
NAK LEBIH DISKAUN?
NAK LEBIH CASH BACK?
-----> JADI AHLI SHAKLEE SEKARANG <-----

Mudah sahaja, klik link-link berikut:

suplement4us.blogspot.com

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan, HUBUNGI:

 DHIYA HUSSIN
call/sms/whatsapp 012-5572559
email:suplement4us@gmail.com
FanpageYoung & Healthy Family Store
COD :: Gombak, Batu Caves, Sentul, Selayang, Kepong, UIA, Cheras & Cyberjaya



"ANDA GEMAR ONLINE? NAK TAK SAMBIL ONLINE JA DAPAT JANA INCOME MUDAH 4-5-6 ANGKA SEBULAN? ANDA SURIRUMAH?PELAJAR?PEKERJA TETAP MAHUPUN SEMENTARA YANG MEMERLUKAN PENDAPATAN SAMPINGAN? ANDA AMAT DIALU-ALUKAN!!! TIADA MODAL TAMBAHAN, PENDAFTARAN YANG MUDAH & TIADA AGENDA TERSEMBUNYI. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA AMAT DIPERLUKAN! JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE SEKARANG!"

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *

2 comments:

  1. Info yang menarik..bole praktis ni

    bondaseri.blogspot.com

    ReplyDelete