Wednesday 7 May 2014

Sayangi ibu anda!

Selamat tenghari buat pembaca blog dhiya..Terima kasih tak terhingga kerana sudi menjengah blog dhiya harini. Love uollss!

Pada tenghari yang shahdu ni, teringat suami pengasuh anak yang kini berada di IJN. Flash back, dhiya teringat arwah mak yang telah kembali ke rahmatullah 2011 dulu. Puncanya adalah kerana kegagalan jantung berfungsi. Setelah hampir sebulan berada di ICU. Miss u sooo much mak! Al- Fatihah.


Kasih ibu membawa ke syurga..
Alangkah baiknya kalau dhiya mempunyai info yang cukup agar mak dhiya kini masih boleh bermain-main dengan cucu-cucunya. Oleh itu, anak-anak di luar sana, PLEASE take note isyarat2 sakit jantung yang dhiya nak share harini ye. Semoga kita dapat menikmati hari2 dengan bahagia bersama orang yang kita sayang.

Faktor seperti diet tidak seimbang & pendedahan terhadap radikal bebas menjadi cabaran utama dalam penjagaan kesihatan jantung sama ada di Malaysia mahupun diseluruh dunia.Seiring peningkatan usia, jantung kita secara mendadak mengalami kekurangan tenaga. Akibatnya, jantung tidak mampu mengepam darah dengan cekap. Dhiya rasa semua orang maklum bahawa serangan jantung adalah penyakit yang cukup serius dan digeruni. Ya la, dek penyakit ini seseorang itu boleh maut! Bagaimanapun, jantung yang bermasalah ini tidak berlaku secara tiba2. Ia sebenarnya telah memberi isyarat. Sekiranya anda, mahupun ibu bapa anda mengalami beberapa keadaan berikut, maka segeralah mendapatkan rawatan kerana ianya telah mengisyaratkan bahawa jantung berada dalam keadaan kurang sihat. Inilah ISYARATNYA!


Antara isyarat2 yang dimaksudkan adalah seperti:

1) Sakit bahagian dada dan bahu
Sakit yang tajam di bahagian dada lazimnya kesakitan yang seakan dalam sekaligus berasa jantung seperti penuh, sesak dan berat. Keadaan akan menjadi semakin parah jika nafas cuba ditarik dalam2. Sesekali kesakitan itu boleh dirasa di bahagian bahu dan leher

2) Masalah seksual
Tahukah anda, individu yang mengalami kegagalan mencapai ereksi bukan hanya disebabkan oleh masalah seksual semata-mata sebaliknya mungkin berkait rapat dengan tanda-tanda awal penyakit jantung. Ini kerana aliran darah yang tidak lancar dari jantung ke organ intim. JIka anda seorang wanita, masalah jantung di tahap pertama boleh menyebabkan anda hilang keinginan untuk berasmara sekaligus untuk mencapai orgasma.

3) Tidur berdengkur
Anda yang sering tidur berdengkur hingga mengeluarkan bunyi yang kuat berhadapan dengan masalah pernafasan berkait rapat dengan tanda-tanda penyakit jantung.  Orang yang berdengkur sebenarnya mengalami kesukaran untuk bernafas dengan baik ketika tidur yang menggambarkan bahawa jantung tidak berapa sihat.

4) Nafas pendek
Tanda yang sangat jarang disedari adalah sedutan nafas yang semakin pendek! Cuba lihat tahap pernafasan ketika bersukan atau bersenam. Individu yang pendek sedutan nafasnya dengan jelas menunjukkan wujudnya masalah di bahagian jantung atau paru-paru.

5) Bengkak kaki
Ketika kaki membengkak, ia bukan hanya disebabkan oleh banyak berjalan tetapi boleh jadi berkaitan dengan masalah jantung. Perhatikan tanda-tanda di bahagian jari dan kaki yang membengkak itu. Adakah terdapat tanda tekanan setelah anda menggunakan kasut atau sandal untuk tempoh yang lama? Jika YA, ia adalah isyarat anda berhadapan masalah ederma (tanda awal masalah jantung koroner, penyakit jantung dsb)

Cepat checklist isyarat2 ini ye.

Pengambilan suplemen untuk menjaga kesihatan jantung amat disarankan terutamanya kepada mereka yang berisiko dan mengalami isyarat2 yang dhiya terangkan di atas. Preventation is better than cure kan?



MENGAPA PERLU CoQ10?
* coenzyme penting untuk kesihatan jantung
*perlu bagi proses membakar gula & lemak daripada makanan yang menghasilkan TENAGA!!!

* mengukuhkan otot-otot jantung

* menyokong keupayaan mengepam darah

* memperbaiki aliran darah

* antioksidan yang kuat

* membantu melindungi arteri daripada pengoksidaan kolestrol LDL yang menyebabkan salur darah tersumbat!

KENAPA CoQ10 Shaklee???
* memenuhi keperluan 28g CoQ10 yang diperlukan setiap individu bagi memastikan potensi penguraian maksimum & penyerapan yang lebih baik
* SEMULAJADI, TIADA BAHAN SINTETIK, TIADA BAHAN KIMIA MAHUPUN DADAH!
* turut diperkaya dengan Vitamin E & ekstrak teh hijau

"JOM HADIAHKAH SEMPENA HARI IBU NI"
IBU DI HATI, SYURGA MENANTI!


Untuk sebarang pertanyaan, pembelian atau pendaftaran sebagai ahli shaklee, hubungi dhiya hussin 012-55725599..call/sms/whatsapp atau email suplement4us@gmail.com

"SHARING  IS CARING"

Truly, 
Dhiya Hussin(SID:1076601)
sms/whatsapp : 012-5572559
email: suplement4us@gmail.com
FB fanpage : Young & Healthy Family Store



"ANDA SEDANG MENCARI INCOME LEBIH?TAK MEMPUNYAI INCOME YANG TETAP? SURI RUMAH SEPENUH MASA? SELALU BER FB TAPI XDAPAT APA2? NAK TAK SAMBIL BER FB DUIT MASYUK 4-5 ANGKA???JOM SERTAI KELUARGA PENGEDAR SHAKLEE..PELBAGAI GANJARAN MENARIK MENANTI ANDA!!!"

No comments:

Post a Comment