Monday 26 May 2014

SAAT-SAAT GENTING MELAHIRKAN| TIPS MUDAH BERSALIN

SAAT-SAAT GENTING MELAHIRKAN| TIPS MUDAH BERSALIN


Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat pembaca blog dhiya harini..=)

Melahirkan anak adalah salah satu nikmat yang terbesar yang diberikan Allah S.W.T kepada setiap wanita. Namun, bagi sesetengah wanita yang menantikan saat melahirkan anak pertama pasti mempunyai rasa gemuruh dan takut saat menghadapi waktu kelahiran yang bakal tiba. Apatah lagi pelbagai insiden yang tidak enak didengar daripada kawan-kawan atau sebaliknya. 
Saat-saat kelahiran normal yang akan dilalui
Pengalaman dhiya sendiri tatkala menunggu saat melahirkan anak pertama memang tak dapat dilupakan. First time bakal bergelar mama, pelbagai perasaan bercampur baur..happy..excited..takut...apakah dhiya akan mengharungi saat bersalin normal?atau adakah sebaliknya. Tapi percayalah bakal mama sekalian, saat melahirkan bayi secara normal ataupun ceaser kegembiraannya tetap sama tatkala menatap wajah si comel berbaring didada anda..=)
Saat kelahiran yang dinanti-nantikan oleh ibu di seluruh dunia
Jangan risau, anda mungkin boleh mulakan aktiviti-aktiviti yang yang perlu diamalkan pada hujung kelahiran. Aktiviti penting yang perlu anda mulakan ialah dengan memperbanyakkan penafasan. Samada secara senaman tetap seperti berjalan-jalan selama 30 minit atau lebih selepas makan. Apabila bersenam kita bakal melakukan banyak aktiviti penafasan yang amat penting dalam membantu ketika kita menahan sakit dan meneran nanti.

Tips senaman yang boleh anda amalkan
Emosi juga antara elemen yang sangat penting untuk anda jaga. Pastikan emosi dan keadaan kita selesa kerana ianya akan menyumbang kepada kelancaran proses kelahiran kelar. Sikap yang tenang dan selesa dapat menghindarkan kita daripada menerima apa-apa juga jenis alat bantuan kelahiran seperti vakum atau forsep.Oleh itu, cuba tenangkan diri sejak dari rumah lagi sebelum berangkat ke hospital. tergopoh-gapah hanya akan mengundang risiko yang tidak baik kepada anda malahan bayi yang bakal menjengah mamanya yang hebat ni..=)


Suami hendaklah sentiasa disisi ketika saat kelahiran
Selain itu, sokongan daripada tersayang juga antara faktor pelengkap memudahkan segala proses kelahiran nanti. Ianya umpama vitamin yang tiada tandingan.Oleh itu, suami sekalian pastikan anda hadir disisi isteri tersayang tatkala isteri berhadapan dengan segala macam tekanan untuk melahirkan. Namun, suami perlulah mempunyai semangat yang kental agar anda juga mampu memberi sokongan ketika isteri berhadapan dengan kesakitan untuk melahirkan bayi.

Di bawah ini sedikit perkongsian untuk memudahkan kelahiran mengikut petua orang tua-tua dahulu yang berdasarkan agama Islam yang sangat bermanfaat untuk diamalkan.
Banyakan berdoa kepada Allah agar proses kelahiran dipermudahkan

Anda juga sedang mencari set bersalin terbaik? Alhamdulillah, dhiya dan juga ibu2 lain ramai yang berpuas hati dengan manfaatnya. Sesuai untuk kelahiran normal dan ceaser, anda boleh mencuba set bersalin shaklee berikut dan rasailah perbezaannya!


CADANGAN SET PANTANG SESUAI UNTUK BERSALIN NORMAL & CEASER



Jom baca testi mereka yang berpuas hati dengan penggunaan Set Bersalin Shaklee;

# testi 1: 

# testi 2: 
#testi 3: 

# testi 4: 


"SELAMAT MELAHIRKAN BAYI YANG SIHAT & BIJAK!"

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Ibu2 sekalian, boleh hubungi DHIYA HUSSIN call/sms/whatsapp/telegram 012-5572559 atau email suplement4us@gmail.com untuk dapatkan Set Bersalin Shaklee anda..special FREE consultation hanya dengan pembelian bersama pengedar sah Shaklee semestinya dengan dhiya..=)

"SHARING  IS CARING"

Truly, 
Dhiya Hussin(SID:1076601)
sms/whatsapp : 012-5572559
email: suplement4us@gmail.com
FB fanpage : Young & Healthy Family Store

"ANDA SEDANG MENCARI INCOME LEBIH?TAK MEMPUNYAI INCOME YANG TETAP? SURI RUMAH SEPENUH MASA? NAK TAK HANYA DI RUMAH BOLEH DAPAT GAJI MACAM CEO? JOM SERTAI KELUARGA PENGEDAR SHAKLEE..IMPIAN ANDA AKAN MENJADI KENYATAAN!"

No comments:

Post a Comment