Thursday 2 October 2014

Bagaimana strategi menjemput rezeki yang melimpah ruah

Bagaimana strategi menjemput rezeki yang melimpah ruah

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
strategi menjemput rezeki

Rezeki harus dijemput bukan dicari..anda pernah dengar ayat ini...?Seringkali kita sering tersilap bersungguh-sungguh kita mencari rezeki tapi sebenarnya kita hanya perlu menjemput rezeki tu..lebih mudah..nenek saya cakap work smart not work hard..tapi bagaimana strategi menjemput rezeki tu..?ok, special untuk anda malam jumaat ni, saya kongsikan rahsia yang boleh bantu anda mendapat rezeki yang melimpah ruah, insyaAllah. Sedikit sebanyak saya kongsikan ilmu ini dari pengarang buku Mudahnya Menjemput Rezeki ye..semoga anda juga mendapat manfaat =)

Strategi menjemput rezeki

  1. Mengutamakan solat. Haaa...nampak mudah kan..tapi inilah ramai antara kita buat mudah. Mari sama-sama kita ubah. Lebih baik lagi kalau kita dapat solat berjemaah. Sesiapa yang menjaga solatnya maka Allah akan mengurniakan 5 keistimewaan tau..iaitu..
    1.  Akan diangkat kesempitan hidup di dunia
    2. Akan dihindarkan daripada azab kubur
    3. Akan mendapat buku catatan amalnya melalui tangan kanan
    4. Akan melintas Titian Sirat sepantas kilat
    5. Akan memasuki syurga tanpa hisab 
  2.  Solat Cinta~Solat TahaJjud. Lebih bagus didirikan sebanyak 8 rakaat dan 3 rakaat Solat Witir
  3. Mendirikan Solat Sunat Dhuha. Bilakah waktu untuk mengerjaka Sunat Dhuha? Waktunya adalah selepas terbit matahari sekadar segalah kira-kira 25 minit selepas terbit matahari dan berakhir sebelum zohor. "Wahai anak Adam! Tidakkah engkau sanggup bersolat 4 rakaat pada awal siang hari, nanti aku (Allah) akan mencukupkan pada akhir harimu itu. (Riwayat Abu Dawud)
  4. Berzikir. Paling utama adalah BAGAIMAN MENJEMPUT REZEKI
  5. Banyak berdoa. Berdoa itu sebenarnya satu ibadah. Pastikan anda berdoa untuk perkara yang besar dan utama untuk doa tau antaranya adalah
        1. Mohon diampunkan dosa 
        2. Mohon taufik dan hidayah
        3. Mohon redha Allah
        4. Mohon agar dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab
  6. Mendoakan orang lain. Ini pun penting, dengan mendoakan orang lain pahalanya seperti anda bersedekah tau
  7. Bersedekah. Hanya dengan bersedekah kita akan diselamatkan daripada bala ataupun senang cakap boleh menolak bala. Jangan takut atau kedekut untuk bersedekah kerana sebenarnya Allah dan menjanjikan, berapa pun yang kita sedekahkan, PASTI DAN PASTI akan dikembalikan lagi 10x ganda daripada jumlah yang anda sedekahkan. Let say anda sedekah RM5 bermakna, RM50 akan dikembalikan kepada anda. Mungkin tidak dikembalikan dalam duit nota RM50 tetapi mungkin anda mendapat hadiah berjumlah RM50 silap-silap lebih dari itu.
  8. Membaca Al-Quran. Antara surah-surah pilihan yang harus anda amalkan adalah seperti Surah Al-Fatihah, Surah Yasin dan Surah Al-Waqiah
  9. Sentiasa bersyukur, bermakna walau mudarat macamana pun, bersabarlah dan paling penting jangan lupa berdoa selepas selesai solat.
  10. Tekun berusaha dan bersungguh-sungguh kerana orang yang berusaha pasti akan mendapat rezeki yang melimpah ruah
  11. BERTAUBATLAH! Bersihkan hati bersihan diri anda. InshaAllah hati anda akan tenang.
Anda pasti boleh buat. Ingat menjemput rezeki lebih baik dari mencari rezeki..orang yang bertaqwa akan diberikan rezeki dari sumber yang tidak disangka-sangka. Wallahualam..

Anda memerlukan cadangan supplemen agar anda kekal bertenaga untuk mengerjakan ibadah?Yang halal pastinya? Saya amat mencadangkan supplemen ini untuk anda kerana ianya terbukti berkesan, halal dan selamat untuk diamalkan. 

 KLIK GAMBAR DI BAWAH!!!!


TESTIMONI SHAKLEE

CUBA PICIT DI BAWAH NI APA JADI...?

ESP SHAKLEE MUDAH KURUS

NAK LEBIH JIMAT?
NAK LEBIH DISKAUN?
NAK LEBIH CASH BACK?
-----> JADI AHLI SHAKLEE SEKARANG <-----

Mudah sahaja, klik link-link berikut:

suplement4us.blogspot.com

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan, HUBUNGI:

 DHIYA HUSSIN
call/sms/whatsapp 012-5572559
email:suplement4us@gmail.com
FanpageYoung & Healthy Family Store
COD :: Gombak, Batu Caves, Sentul, Selayang, Kepong, UIA, Cheras & Cyberjaya



"ANDA SURIRUMAH?PELAJAR?PEKERJA TETAP MAHUPUN SEMENTARA YANG MEMERLUKAN PENDAPATAN SAMPINGAN?GEMAR ONLINE? NAK TAK SAMBIL ONLINE JA DAPAT JANA INCOME MUDAH 4-5-6 ANGKA SEBULAN? TIADA MODAL TAMBAHAN, PENDAFTARAN YANG MUDAH & TIADA AGENDA TERSEMBUNYI. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA AMAT DIPERLUKAN! JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE SEKARANG!"

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *

No comments:

Post a Comment