Tuesday 9 September 2014

SUAMI TEGUR ANDA GEMUK???

SUAMI TEGUR ANDA GEMUK???




Haa....topik yang paling best dhiya nak share harini..mcamana nk kembali kurus ni?????Dah cuba pelbagai program diet namun masih hampa. Usah cepat berputus asa kerana usaha itu tidak terlambat kerana masih ada kaedah lain untuk dicuba walaupun usia makin meningkat. Kalau masih sukar nak ikut nasihat pakar, apa kata mulakan dengan langkah baru ni. Peruntukan 6 minggu untuk capaikan target ini dan biarkan tubuh merasai perubahannya! Selain amat mudah, ia sangat menyeronokkan tau..=)

Let's check it out!




1) PILIH HANYA MAKANAN SIHAT

Wah senangnya cakap!tapi itulah hakikatnya..Menurut kajian yang dijalankan di Amerika Syarikat, semuja orang cenderung mengambil apa jua makanan yang terhidang dihadapan mata! Oleh itu, hidanglah makanan yang sihat & memberi manfaat buat tubuh. Tau tak, seseorang yg mempunyai tabiat menyimpan buah dan sayur di bahagian tengah peti ais cenderung untuk turun berat sebanyak 0.5kg sebulan?mamamia! Jadi, start bersihkan peti ais daripada makanan yang tidak berkhasiat seperti minuman bergas, krim keju, dan lain2.

2) KESAN MASALAH DAHAGA ATAU LAPAR

Ada ketika rasa dahaga ditafsirkan sebagai lapar. Untuk pastikan adakah anda sebenarnya lapar atau dahaga, ambik segelas air masak dan minum. Selepas itu, baru buat keputusan samada makanan masih diperlukan? Atau..masukkan hirisan lemon atau segenggam buah strawberi ke dalam segelas air putih. Minum dan rasailah perbezaannya lepas sepuluh minit. Perut masih lapar atau tidak lagi?


3)SELITKAN MAKANAN BERKHASIAT DI DALAM PINGGAN

Tabiat yang sukar dikikis tapi tidak salah untuk mencuba ya! atau cuba tambah apa jua makana sihat ke dalam pingan seperi yang dijelaskan oleh Melanie Mc Grice selaku pakar diet dari Health Kick Nutrition & Dietetic Australia. Macammana tu? Bila anda makan pizza atau pasta, selitkan salad atau sayur2 lain untuk penambahnya.=)

4) PILIH HIDANGAN WARNA WARNI

Best ooo tengok makanan pelbagai warna ni. Semakin banyak warna makanan dalam pinggan tu, semakin banyak nutrisi yang akan diperolehi. Jadi, serikan pinggan anda dengan sekurang2nya 10 warna hidangan sehari ok!


5) CARI KAWAN "SEANGKATAN"

Plan nak turunkan berat badan ni rasanya dari azam tahun lepas lagi, tapi ni dah 2014 still belum berjaya. Jadi, amatlah dicadangkan kawan2 yang sealiran dengan anda ye. Menurut kajian di Amerika, diet dan senaman yang dilakukan bersama kawan terasa lebih mudah dan menyeronokkan daripada sendirian. Jadi, bila nak lunch nanti, pelawa kawan yang berada pada misi dan landasan yang sama..At least masing2 akan sama2 mengingati..=)

*sumber: Mingguan Wanita

Anda juga boleh cuba cadangan suplemen tambahan yang SELAMAT, SIHAT & BERKESAN ni jugak bagi menggantikan makanan berkhasiat yang anda sukar nak perolehi di atas tadi. Yang penting suplemen ni boleh turunkan berat anda sehingga 30 kg kalau betul2 ikut. Yup, it's proven!

CADANGAN SET KURUS SHAKLEE KEBABOM 
Kombinasi tiga agen penting ini iaitu BAKAR LEMAK+ BUANG TOKSIK + BINA OTOT  akan membantu anda menjayakakan misi anda dengan lebih sempurna! Juga sesuai sebagai set kurus ibu menyusu jugak tau..=) Tapi..saya dah cuba program diet yang lain, yang ni boleh membantu ke? haaaa..good question..jom baca testimoni mereka yang dah berjaya dan berpuas hati ni..

#testi 1 :
#testi 2 :

#testi 3 : 


Jadi, pilihan di tangan anda! Nak dapatkan cadangan set ini boleh dapatkan dari pengedar sah Shaklee seperti saya..=) Berapa harga set lengkap ni? sangat2 berbaloi..serendah RM600+ sahaja (jom enjoy harga ahli di sini). Hubungi terus dhiya di 012-5572559 call/sms/whatsapp/telegram..hanya dengan dhiya, konsultasi cara makan set kurus shaklee yang betul akan diberikan berikan PERCUMA.. orang lain tak taula..=)

"SEMOGA BERJAYA!"

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *


Untuk sebarang pertanyaan produk, pembelian produk atau pendaftaran sebagai ahli Shaklee, hubungi Dhiya Hussin 012-55725599..call/sms/whatsapp atau email suplement4us@gmail.com

"SHARING  IS CARING"

Truly, 
Dhiya Hussin(SID:1076601)
sms/whatsapp : 012-5572559
email: suplement4us@gmail.com
FB fanpage : Young & Healthy Family Store

"ANDA SEDANG MENCARI INCOME LEBIH?TAK MEMPUNYAI INCOME YANG TETAP? SURI RUMAH SEPENUH MASA? NAK TAK HANYA DI RUMAH BOLEH DAPAT GAJI MACAM CEO? JOM SERTAI KELUARGA PENGEDAR SHAKLEE..IMPIAN ANDA AKAN MENJADI KENYATAAN!"

1 comment:

  1. set kurus yang awesome....saya suka
    jemput berblogwalking ke link sy
    http://bit.ly/1qCfvwk

    ReplyDelete