Tuesday 12 August 2014

BERJAYA HAMIL DENGAN RAHIM TERBALIK

BERJAYA HAMIL DENGAN RAHIM TERBALIK

 
SET KESUBURAN SHAKLEE
Sistem peranakan wanita normal
Salam sayang semua…alangkah bahagianya jika hidup ini dilengkapkan dengan kehadiran cahaya mata hati sendiri. Walaupun bukan mudah proses melahirkan itu, tapi itulah sebenarnya pengalaman paling berharga dalam diari seorang ibu. Tapi, anda disahkan mengalami masalah rahim terbalik ataupun secara bahasa medicalnya retroverted uterus. Jangan risau, anda juga mampu  hamil seperti ibu-ibu yang lain.

Untuk makluman anda, ibu hamil yang mempunyai masalah rahim terbalik ataupun retroverted uterus kebiasaannya akan dicadangkan menjalani kelahiran secara pembedahan agar tidak timbul komplikasi kepada ibu melahirkan dan juga kepada bayi.

Sebelum itu bagaimana rahim terbalik ni berlaku?

proses kelahiran rahim terbalik

Masalah rahim terbalik ataupun retroverted uterus ialah kedudukan rahim yang condong kebelakang di mana rahim normal lazimnya mencodong ke depan. Sebenarnya takla nampak berbeza sangat rahim normal dan retroverted ni. Untuk makluman ye, lebih kurang 20% dari kalangan wanita mengalami masalah rahim terbalik. Apa-apun jangan jadikan ini sebagai alasan anda sukar hamil semata-mata, ini merupakan kekuasaan dan anugerah Allah yang luar biasa..paling penting ianya bukanlah menandakan anda mandul atau berasa diri cacat yer, tidak sama sekali!


Kenapa saya yakin orang bermasalah rahim terbalik ataupun retroverted uterus berjaya hamil? Ini kerana, kawan saya sendiri mengalami masalah rahim terbalik ataupun retroverted uterus ni. Alhamdulillah dah tiga hero berjaya dilahirkan pun! Jadi sekali lagi saya cakap, Allah sebaik-baik perancang untuk hamba-hambaNya.

Apakah persediaan bagi ibu hamil bermasalah rahim terbalik ataupun retroverted uterus agar hamil dengan baik dan berjaya melahirkan bayi kelak kan?Haa inilah persoalan dan jawapan yang dapat saya kongsikan untuk persediaan anda ye =)

1) Mula-mula sekali fahami apakah kesukaran yg dialami jika ada bermasalah rahim terbalik ataupun retroverted uterus?
 
Penyebab utama adalah berpunca daripada faktor genetik jadi,ibu bapa make sure ceritakan kepada anak-anak perempuan masing-masing agar mereka lebih bersedia nanti =)

2) Adakah
bermasalah rahim terbalik ataupun retroverted uterus ini memberi kesan kepada masalah kesuburan?

haaa..inila kadangkala check hospital berpuluh-puluh follow up gi kan tapi doktor still cakap awak takder masalah..awak ni normal..cuba lagi..ya memang betul pun ianya adalah normal dan anda mampu hamil!

3) Adakah ibu yang
bermasalah rahim terbalik ataupun retroverted uterus boleh hamil dan melahirkan normal?
 
Fakta sebenarnya tiada masalah pun cuma jika lama sangat masih tidak hamil sehingga 4 tahun 5 tahun berkemungkinan disebabkan masalah sistem peranakan yang lain. Pemeriksaan ultra sound mungkin dapat membantu untuk mengenalpasti masalah anda di sistem peranakan.

4) Bagaimana nak tahu kita ni
bermasalah rahim terbalik atau tak?
Siapa tak risau ye dak..senang je dear..gi jumpa doktor pakar..jalani pemeriksaan imbasan ultrasound memang nampak kedudukan rahim anda dengan jelas.=)

JADI BAGAIMANA NAK BANTU ANDA BERJAYA HAMIL WALAUPUN BERMASALAH RAHIM TERBALIK ATAU
retroverted uterus???
Haaa retroverted uterus special kes ye..jadi, pemakanan dan suplemen shaklee Set Kesuburan asas isteri iaitu GLA-COMPLEX (menetapkan kesuburan) dan menghasilkan lendir serviks yang berkualiti bagi memberi ruang sperma bergerak pantas menuju ke ovum..dan juga bekalkan ESP SHAKLEE..Ini disebabkan ESP SHAKLEE mengandungi isoflavon yang boleh membuatkan ovum(matang) atau juga sperma terbentuk. Si suami, bekalkan pengambila Vitamin E dan juga Zinc Complex serta COQ10 juga harus diamalkan agar mobility kualiti sperma terbentuk adalah aktif.

**INFO PENTING** 

Ovum matang apabila berjumpa Pakar O&G scan akan dijalankan pada hari ke 14 iaitu hari subur dan ovum matang ialah bila ovum membesar 12mm -25mm

SEMOGA MEMBANTU DAN SEMOGA GOOD NEWS AKAN MENYUSULI ANDA TIDAK LAMA LAGI..AMIN.

INGIN ORDER SENDIRI SET KESUBURAN ANDA?

JOM ORDER ONLINE DI SINI


harga set kesuburan shaklee

NAK LEBIH JIMAT?
NAK LEBIH DISKAUN?
NAK LEBIH CASH BACK?
-----> JADI AHLI SHAKLEE SEKARANG <-----

Mudah sahaja, klik link-link berikut:

suplement4us.blogspot.com

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan, HUBUNGI:

 DHIYA HUSSIN
call/sms/whatsapp 012-5572559
email:suplement4us@gmail.com
FanpageYoung & Healthy Family Store
COD :: Gombak, Batu Caves, Sentul, Selayang, Kepong, UIA, Cheras & Cyberjaya



"ANDA GEMAR ONLINE? NAK TAK SAMBIL ONLINE JA DAPAT JANA INCOME MUDAH 4-5-6 ANGKA SEBULAN? ANDA SURIRUMAH?PELAJAR?PEKERJA TETAP MAHUPUN SEMENTARA YANG MEMERLUKAN PENDAPATAN SAMPINGAN? ANDA AMAT DIALU-ALUKAN!!! TIADA MODAL TAMBAHAN, PENDAFTARAN YANG MUDAH & TIADA AGENDA TERSEMBUNYI. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA AMAT DIPERLUKAN! JOM DAFTAR AHLI SHAKLEE SEKARANG!"

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *
 

8 comments: