Friday 8 August 2014

TANDA-TANDA PUNDI KENCING LEMAH

TANDA-TANDA PUNDI KENCING LEMAH

tanda-tanda pundi kencing lemah


Anda sering berulang-alik ke bilik air kerana asyik terkucil? Lebih parah anda akan terkucil ketika bersin atau batuk??Haa itu adalah tanda-tanda pundi kencing lemah. Jadi, anda harus bertindak sekarang!!!

Masalah lemah pundi kencing berlaku disebabkan oleh masalah pada otot dan saraf yang mengawal dan membebaskan air kencing. Hal ini terjadi kerana otot lantai pelvis menjadi lemah dan tidak cukup kuat untuk mengawal air kencing daripada terkeluar. Jom amalkan tips menarik ini untuk mengatasi masalah anda!

8 TIPS ATASI MASALAH KAWALAN KENCING

1)Kekalkan berat badan yang sesuai bagi mengurangkan bebanan pada otot lantai pelvis. Jom amalkan suplemen Set Kurus Langsing Shaklee untuk membantu anda mengurangkan masalah ini.

TANDA PUNDI KENCING LEMAH
2)Amalkan senaman kegel untuk menguatkan otot lantai pelvis.

3)Kurangkan pengambilan minuman atau bahan yang mengadungi kandungan kafein yang tinggi kerana ianya akan meningkatkan pengeluaran air kencing. Nak alternatif pengambilan kafein? Jom cuba CINCHSHAKE MIX. Memang memenuhi obses anda terhadap kafein ni. Yang penting sihat!

4)Haaa..ini paling senang kot nak buat? Hindari diri daripada minum minuman sejuk atau air batu yang mudah menyebabkan batuk. Memang sangat baik jika amalkan minum minuman suam. Inilah tips tok saya kekal sihat walaupun usia nak menghampiri 70 tahun =)

5)Elak minuman berkarbonat yang boleh menyebabkan radang atau rengsa pada pundi kencing

6)Gunakan pelapik seluar yang direka khas untuk masalah lemah pundi kencing. Ia memberikan perlindungan daripada kebocoran supaya lebih selesa dan yakin.

7)Apa kata buat diari pundi kencing anda. Ianya sedikit sebanyak membantu anda memantau saat anda akan teras untuk ke wash room dan berwaspada. Secara tidak langsung ini boleh membantu mengurus masalah lemah pundi kencing anda ye =)

8)Ini alternatif PALING BAIK. Latihan pundi kencing sangat berkesan dalam mengurangkan kekerapan untuk ke tandas. Jika doktor mencadangkan anda untuk melakukan latihan ini anda akan dinasihatkan untuk mengisi diari pundi kencing seperti yang saya cakap tadi terlebih dahula agar program yang berkesan dapat direka untuk anda.

Apa-pun untuk mencegah tanda-tanda pundi kencing lemah ini terjadi, let's start our kegel exercise NOW!

 SELAMAT MENCUBA!



Ingin jadi ahli shaklee dan ingin mengetahui cara untuk mendaftar keahlian Shaklee. Mudah sahaja, klik link-link berikut:

INGINKAN MENDAPATKAN PRODUK SHAKLEE SECARA ONLINE????

KLIK DI  SINI

http://ow.ly/yNCgn

Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 

suplement4us.blogspot.com

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info, HUBUNGI:

 DHIYA HUSSIN
call/sms/whatsapp 012-5572559
email:suplement4us@gmail.com
FB: Young & Healthy Family Store
COD :: Gombak, Batu Caves, Sentul, Selayang, Kepong, UIA, Cheras & Cyberjaya


"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA DIPERLUKAN! ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF KAMI"


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *

7 comments:

  1. Jom amalkan senaman kagel
    www.annur-shoppe.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Jgn tahan kencing =)

    www.mummysayf.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Baru tau...jom senam...

    bondaseri.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak dak jalan pintas, memang kena bersenam.

      Delete