Friday 9 May 2014

Soya penyebab kanser?│Set Kurus Shaklee



Soya penyebab kanser?│Set Kurus Shaklee

Salam jumaat buat pembaca blog dhiya harini...=)

Apa aktiviti tengahari ni? Dah lunch ke? Sedapnya kalau dapat menikmati hidangan tengahari bersama-sama keluarga tersayang...

Sebenarnya, dhiya teringat nak buat sedikit coretan berkenaan soya ni. Bukan sebab apa, sejak akhir2 ni ramai sangat yang tanya dhiya dan meragui khasiat ESP dan menyamakan ESP dengan sumber soya biasa yang lain. Jadi harini dhiya nak bagi sikit gambaran dan pemahaman agar kita yg ambil ESP ni mengambilnya dengan ilmu dan dengan ilmu itu baru bertambah keyakinan. Bila dah yakin baru laa khasiatnye akan betul2 terserap dan diserap sepenuhnya oleh badan kita dan memberikan hasil yang kita idamkan 


ESP ialah protein..kenapa protein penting?

  • Protein adalah makanan terpenting untuk badan kita. Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin dan sel-sel. Keseluruhan sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama@tua dengan tisu-tisu yang baru, menggantikan tisu-tisu yang rosak @ cedera dengan tisu-tisu yang baru.

APA yg BEST tentang ESP Shaklee?

1.Sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian, Berasakan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol serta terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif.

2.Membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormon yang sempurna.

3. Membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.Kandungan lemak dlm ESP sangat minum iaitu (1gm) dan tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah. PALING PENTING tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet, mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga

APA Kelebihan ESP Shaklee?


1.Menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri.
2.Bantu hilangkan parut jerawat di muka.
3.Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih
4.Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur.
5.Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.
6.Menyokong kesihatan imunisasi badan.
7.Mengawal paras kolesterol.
8.Menyokong kesihatan jantung dan prostat.

ESP jika diambil bersama supplement2 lain akan bantu penyerapan yg lebih baik semua supplement yg kita ambik..cepat menyerap dan kesan yg lebih baik berbanding mereka yg tak ambil bersama ESP.


part tu sure dhiya rasa semua orang maklum kan..so..nak tau kenapa ESP Shaklee BERBEZA daripada soya biasa?? JOM BACA 7 KRITERIA NI

INFO : Produk -ESP - 7 kriteria/panduan/guideline utk memilih suplemen SOY PROTEIN

1) Kacang soya itu sendiri mesti tumbuh membesar secara organik

Kenapa soybeans mesti ditanam secara organic? SEBAB kajian penananam secara kimia (bukan organiK) akan menyebabkan nutrisi makanan berkurangan.. Dan dari segi kajian..sudah terbukti ada hubungkait antara kanser dan nitrates. Jadi amatla penting pesticides, fungicides, and herbicides tidak digunakan disepanjang proses pembesaran soybeans ni.

2) Soybean tu mestilah Non GMO (tak dihasilkan secara genetic)

Kenapa soy protein mestilah non genetik engineered? SEBAB secara umumnya..soybeans yang dari jenis genetic ni adalah murah utk dihasilkan (ni lebih kurang vitamin sintetik dan vitamin natural..) dan kebanyakkan syarikat akan mencari cara utk menjimatkan kos..dan semestinya menggunakan soybeans yg dihasilkan secara genetic. Dr. Louis J. Pribyl, a Brazilian government scientist menekankan yang berdasarkan kajian, toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan di dalam sel tumbuhan

3)Soy Protin tu mesti mengandungi 9 asid amino perlu

Ni ciri yang AMAT PENTING. Badan memerlukan kesemua 9 asid amino ini untuk menghasilkan hormon,jus penghadaman, antibodi, dan enzim. If one essential amino acid is missing, the immune system can be depressed 30%, and many important body functions are delayed or stopped.

4)Dalam proses pembuatan soy isolate, soyflakes mesti dibersihkan dgn air bukan dgn alkohol

Alkohol tu haram yelah satu hal gak ..tapi kalau dicuci dgn alkohol, ianya akan memusnahkan kandungan isoflavone sehingga 88%! Sedanglan isoflavone itu diperlukan utk mengurangkan risiko cancer paru2, dan lain2. Isoflavones juga bermanfaat dlm penyeimbangan hormon dan menaikkan berat tulang

5)Bahan anti-thyroid/anti-growth substance mesti disingkirkan

Soybeans yang mentah mengandungi "anti-growth", "anti-tyrosine" substance. Sedangkan kalau kekurangan bahan2 ni akan menyebabkan low blood pressure, low body temperature, and restless leg syndrome. Find a brand that uses an extracting process that removes this substance, yet keeps the soy in a raw form in order to maintain the HIGHEST LEVEL OF AMINO ACIDS and ISOFLAVONES which are very sensitive to heat.

6)Proses pembuatan soy protein sebaiknya tanpa pemanasan

Amino acids sgt sensitive dgn suhu yg panas.. Dalam sesetengah kajian, cooking protein has been shown to destroy up to 50% of some ESSENTIAL AMINO ACIDS. Jadi, jika seseorang individu tu mengambil diet yang kurang kandungan essential amino asid  secara konsisten, perkembangan otak dan hormone tidak berjalan dengan baik, ataupun pertumbuhan isu badan yang lain.


7)Soy isolate itu mesti ditambah dgn unsur kalsium

 KENAPA?

Kajian /artikel melaporkan bahawa serbuk soy adalah sangat berasid dan boleh menyebabkan kerapuhan tulang. Oleh itu, unsur calcium yang secukupnya mesti ditambah dalam soy protein tu untuk meneutralkan kembali serbuk soy tu. Kebanyakan pengusaha/pengeluar protein tidak menambah cukup kalsium.

Banyak khasiat ESP Shaklee ni yang anda harus ambik manfaatnya. Yang paling penting, memang selamat & tiada kesan sampingan pun. Jom kita susuri testimoni mereka yang telah mencuba ESP sebagai alternatif untuk menurunkan berat & mendapatkan kulit yang cantik, bersih & bebas cela =)

Testi 1:

Testi 2:

Testi 3:
Testi 4:
Testi 5:
Testi 6:
Testi 7:
Ok, rasanya dah cukup clear penerangan dhiya. Semoga info ini memberi keyakinan kepada anda yang kini mengambil ESP Shaklee dan kepada mereka yang masih ragu2, semoga jawapan ini mudah-mudahan meyakinkan anda.



Untuk sebarang pertanyaan, pembelian dan pendaftaran sebagai ahli Shaklee, hubungi Dhiya Hussin 012-55725599..call/sms/whatsapp atau email suplement4us@gmail.com

"SHARING  IS CARING"

Truly, 
Dhiya Hussin(SID:1076601)
sms/whatsapp : 012-5572559
email: suplement4us@gmail.com
FB fanpage : Young & Healthy Family Store


"ANDA SEDANG MENCARI INCOME LEBIH?TAK MEMPUNYAI INCOME YANG TETAP? SURI RUMAH SEPENUH MASA? SELALU BER FB TAPI XDAPAT APA2? NAK TAK SAMBIL BER FB DUIT MASYUK 4-5 ANGKA???JOM SERTAI KELUARGA PENGEDAR SHAKLEE..PELBAGAI GANJARAN MENARIK MENANTI ANDA!!!"




No comments:

Post a Comment