Saturday 10 May 2014

Sakit selepas bersalin?

Seringkali nenek2 ataupun ibu2 yang masih berpegang teguh akan penjagaan ibu2 ketika berpantang AMAT MENITIKBERATKAN penjagaan ibu2 di dalam pantang kerana tidak mahu terkena BENTAN. Bentan tu apa???
Penjagaan ketika pantang AMAT penting untuk mengelakkan bentan
Bentan bermaksud sakit semula setelah hampir sembuh  semasa dalam proses rawatan bersalin. Ini bermakna walaupun ibu berpantang hampir sihat namun kerana culas tentang penjagaan diri dalam tempoh itu akan menyebabkan kemungkinan sakit semula. Oleh sebab itu, ada segelintir ibu mengalaminya pada penghujung atau selepas proses rawatan selepas bersalin.

Tahukah anda, terdapat beberapa jenis bentan?

1) Bentan Urat
Merujuk kepada keadaan badan yang lemah seperti demam, bias-bisa urat dan sendi badan seperti lutut, menggigil kesejukan walaupun pada waktu tengah hari, seluruh otot tegang dan kekejangan. Ia berlaku apabila ibu terlalu aktif atau melakukan aktiviti fizikal lasak. Rawatan bertangas atau wap herba mampu melegakan keadaan ini.

2) Bentan Urat Peranakan/Urat Rahim
Sakit di bahagian ari-ari yang sederhana atau terlampau sakit hingga mengakibatkan tumpah darah. Boleh berlaku jika si ibu mengangkat objek yang berat. Selain itu, tersepak ibu jari kaki atau terhempas yang boleh menyebabkan bentan urat peranakan.

3) Bentan Urat Besar (Pinggang)
Urat besar ialah urat buluh rahim yang melalui bahagian pinggul menyebabkan rasa lenguh dan sakit di atas bahagian belakang. Selalunya, terjadi kepada ibu yang bersalin secara pembedahan. Kadang-kadang kesakitan di bahagian pinggang dan tumit yang serius sampai ibu jalan terjengket-jengket.


Hopefully ibu2 berpantang take note ye. Untuk diri sendiri jugak. Badan dan tenaga amat diperlukan kerana diri kalau tak dijaga, merana diri susah diubati. Ibu2 pantang yang masih mencari2 suplemen cadangan semasa pantang, dhiya amat2 cadangkan pengambilan SET PANTANG SHAKLEE. Setakat sekarang ni, memang semua ibu2 pantang puas hati. Bukan sahaja bermanfaat terhadap kesihatan ketika pantang, anda juga boleh turun hampir 20kg juga dalam tempoh pantang!

CADANGAN SET PANTANG SHAKLEE


1) ZINC COMPLEX
Cepatkan penyembuhan luka dan juga membantu mengelakkan rambut gugur.

2) VITAMIN C
Mengelak anemia untuk ibu dan juga meningkatkan sistem imum ibu

3) VITALEA
Membentuk sel darah merah dan menggantikan darah yang hilang semasa bersalin

4) B-COMPLEX
Meningkatkan kesihatan saraf ibu & MENGELAKKAN STRESS
***PENTING UNTUK MENGELAK MEROYAN***

5) OSTEMATRIX
Membantu mengelakkan sembelit semasa pantang.

6) ESP 
Sumber protein untuk ibu dalam penghasilan susu ibu.

Masih ragu2 akan keberkesanan SET PANTANG SHAKLEE?Jom kita jengah sikit apa kata mereka yang dah mencuba...

**TESTI 1**
SEGAR & SIHAT


**TESTI 2**

KURANG 20KG!!!


**TESTI 3**
ANAK SEMAKIN SIHAT, KULIT IBU CANTIK

**TESTI 4**
SARANAN DOKTOR PENGAMBILAN SUPLEMEN KETIKA PANTANG
"TAKE CARE YOURSELF MUMMY"

Untuk sebarang pertanyaan produk, pembelian produk atau pendaftaran sebagai ahli Shaklee, hubungi Dhiya Hussin 012-55725599..call/sms/whatsapp atau email suplement4us@gmail.com

"SHARING  IS CARING"

Truly, 
Dhiya Hussin(SID:1076601)
sms/whatsapp : 012-5572559
email: suplement4us@gmail.com
FB fanpage : Young & Healthy Family Store


"ANDA SEDANG MENCARI INCOME LEBIH?TAK MEMPUNYAI INCOME YANG TETAP? SURI RUMAH SEPENUH MASA? SELALU BER FB TAPI XDAPAT APA2? NAK TAK SAMBIL BER FB DUIT MASYUK 4-5 ANGKA???JOM SERTAI KELUARGA PENGEDAR SHAKLEE..PELBAGAI GANJARAN MENARIK MENANTI ANDA!!!"



No comments:

Post a Comment