Friday 5 September 2014

Cara Makan Supplemen dan Vitamin Shaklee Yang Betul, Berkesan dan Tepat

Cara Makan Supplemen dan Vitamin Shaklee Yang Betul, Berkesan dan Tepat

Salam pagi jumaat..wah dah jumaat rupanya..macam rasa baru hari isnin hehe..sejak dua menjak ni kedengaran isu berkenaan pengambilan produk Shaklee ni mengundang kesan yang menakutkan. Betul ke? Haa..jangan nk gelabah tak tentu pasal. Sebelum anda ambil supplement Shaklee ni ada buah research tak sebelum makan. Ya la check samada tahap keselamatan produk ni?adakah benar-benar berkesan dan paling penting memudaratkan diri pada jangka masa panjang dan pendek? kalau anda dah ada buat research dulu, alhamdulillah. Anda tidak tergolong dalam golongan yang buat kecoh sekarang ni. Tapi saya tak nafikan, ya memang anda buat research tentang produk-produk Shaklee tetapi disebabkan sesetengah Independent Distributor Shaklee yang tidak bertanggungjawab telah menyebabkan anda menjadi mangsa. Oleh itu, pilihlah Independent Distributor Shaklee yang benar-benar faham dan menjelaskan dengan detail setiap produk yang anda ingin dan dicadangkan untuk anda beli ye =)
cara paling berkesan ambik shaklee
Keliru dengan pengambilan vitamin dan supplemen Shaklee? Jom kita belajar harini
Ok, harini sebagai panduan untuk anda jom kita check bagaimanakah cara pengambilan vitamin dan supplemen Shaklee yang betul dan berkesan? Sebenarnya saya kongsikan privilage untuk pelanggan saya, tapi bagi merungkaikan permasalahan yang berlaku berkenaan isu ini jom checklist, betul tak cara pengambilan supplement dan vitamin Shaklee yang anda telah amalkan ye.



Vitamin dan supplement yang dicadangkan diambil selepas makan


1. Vita Lea: 1-2 biji sehari, paling baik diambil selepas sarapan dan makan malam kerana vitalea ini adalah penambah tenaga anda. Jadi pengambilan di awal pagi dan malam almaklumlah penat kan adalah lebih baik. Namun begitu, Vita Lea tidak sesuai diambil bersama minuman/makanan bersusu kerana dikhuatiri anda akan berasa loya.

2. Sustained Release Vita C: 1-2 biji sehari, paling bagus diambil selepas sarapan dan makan malam agar penyerapan vitamin adalah maksimum. Oleh itu, khasiat dan juga manfaat yang anda perolehi akan lebih berkesan.

3. B complex : 1biji sehari selepas sarapan. Ini harus hati-hati ye. Kebanyakkan orang selalu mengaitkan pengambilan B-Complex dengan gemuk. Sebenarnya, cara pengambilan yang kurang berkesan tu. Pengambilan B-Complex sebelum makan akan trigger anda untuk lebih berselera untuk makan! Jadi,check betul-betul cara pengambilan B-Complex anda.


4. Alfalfa : 2-4 biji permulaan, jika masih tidak dapat hasil yang di ingini, anda boleh menaikkan dose pengambilan sedikit2 sehingga 10 biji sekali makan. IBU M ENYUSU!!!peringatan penting untuk anda: Pastikan anda memantau keadaan bayi anda ketika pengambilan Alfafa terutamanya di awal pengambilan kerana terdapat bayi yang akan cirit birit selepas ibunya mengamalkan pengambilan alfafa.

7. Ostematrix: 2 biji sekali makan, 2 kali sehari selepas sarapan dan makan malam.

8. Omega: 1-2 biji sekali makan sekali sehari. Jika kanak-kanak boleh pecahkan sebiji dlm bubur/susu seminggu 2-3kali.

4. Lecithin : Pembakar lemak paling bagus ini harus diambil 3biji 2 kali sehari iaitu selepas sarapan dan juga makan malam. Kenapa selepas? Ya la, makanan yang kita makan hendaklah dibakar agar kalori2 tersebut digunakan sebaiknya sekaligus mengelakkan makanan yang tidak digunakan disimpan sebagai lemak. Jangan melebihi dos 6 biji sehari.

Vitamin dan supplement yang dicadangkan diambil sebelum makan


1. Zinc complex: 1biji sehari sebelum makan. Ini tidak spesifik waktu tapi dicadangkan di ambil sebelum sarapan agar penyerapan Zinc lebih baik.

2. ESP: Hanya 3 sudu besar sahaja sehari, terpulang nak minum sekali gus atau nak bahagi 3. Jika anda tidak biasa dengan flavornya, boleh dicampur bersama minuman kegemaran seperti milo/horlicks dan lain-lain minuman kegemaran anda. Nak dapatkan resepi penyediaan ESP yang sedap? KLIK DI SINI: RESEPI ESP.
PERINGATAN: JANGAN BANCUH ESP BERSAMA AIR PANAS MENDIDIH KERANA IANYA AKAN MEROSAKKAN STRUKTUR PROTEIN ATAUPUN MENCAMPUR ESP BERSAMA KOPI ATAU TEH KERANA IANYA AKAN MENGGANGGU PENYERAPAN.

3. Omega: 1-2 biji sekali makan sekali sehari. Jika kanak-kanak, boleh pecahkan sebiji dlm bubur/susu TETAPI hanya 2-3kali maksimum seminggu ye =)

4 .Mealshake: Hanya setengah sudu teh sehari untuk budak setahun ke 3tahun. Bagi yang berumur 3 tahun ke ata boleh diberikan satu sudu teh sehari dan dibancuh ke dalam minuman mereka. Jangan guna air panas mendidih. Beri anak minum air yang banyak untuk elak sembelit. Bagi golongan dewasa, anda boleh mengambil Meal Shakes tidak melebihi 4 sudu besar sehari.

5. Performance Drink : Sekali bancuh 3 sudu besar utk dewasa. Untuk kanak-kanak 1 sudu besar. Bancuh bersama air sejuk/melashake/esp. Disarankan ambil sebelum, semasa dan selepas work out atau sewaktu bersahur/berbuka!

p/s: jadual pengambilan vitamin ini adalah cadangan sahaja. Jadual boleh diubah mengikut kesesuaian masing-masing dan tiada masalah jika jadual diubah cuma perlu tahu vitamin yang sesuai diambil bersama dan vitamin yang perlu dielakkan diambil bersama.

Oste JGN DIAMBIL sekaligus bersama Vitalea

Vitalea JGN DIAMBIL sekaligus bersama susu atau ESP

Alfalfa JGN DIAMBIL SEKALIGUS dgn vita E


Apapun, paling penting jangan abaikan pengambilan ubat yang telah disarankan oleh doktor ye. Unless doktor telah menyarankan pengambilan ubat dapat dikurangkan atau diberhentikan setelah mendapati tahap kesihatan memuaskan.

Lastly, pastikan anda mendapat konsultasi Produk Shaklee dari Pengedar Shaklee yang berilmu dan berinformasi ye sebab Produk Shaklee ini perlu diambil dengan betul agar mendapat hasil yang berkesan.

Rasa macam ada ja supplemen yang tidak disenaraikan di sini???Haa..nak tau, jom contact saya seperti tertera di bawah..Jangan marah haaa =)

“Sharing is Caring”

 

INGINKAN MENDAPATKAN PRODUK SHAKLEE SECARA ONLINE????

JOM KLIK DI  SINI

KESAN SAMPINGAN SHAKLEE

NAK LEBIH JIMAT?
NAK LEBIH DISKAUN?
NAK LEBIH CASH BACK?
-----> JADI AHLI SHAKLEE SEKARANG <-----

Mudah sahaja, klik link-link berikut:

 

Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli

 JOM DAFTAR SEKARANG! 

suplement4us.blogspot.com

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info, HUBUNGI:

 DHIYA HUSSIN
call/sms/whatsapp 012-5572559
email:suplement4us@gmail.com
FB: Young & Healthy Family Store
COD :: Gombak, Batu Caves, Sentul, Selayang, Kepong, UIA, Cheras & Cyberjaya


"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA DIPERLUKAN! ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF KAMI"


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *


4 comments: